Meglepetésre Sebastian Vettel vezeti az egyéni világbajnokságot az idei szezon első két versenye után, ráadásul legfőbb ellenfele, Lewis Hamilton hátránya egyelőre 17 pont a Ferrari pilótája mögött. Vettel az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon nagy szerencsével nyert, jókor jött neki egy virtuális Safety Car-fázis és a Mercedes is elszámolta magát Hamiltontól elvárt köridők terén.
Bahreinben Vettel a pole pozícióból rajtolhatott, őrizte is a vezetést, de a futam vége szoros lett, mert Kimi Räikkönen boxbalesete miatt a német pilótát egykiállásos taktikára állították át. Ezt követték a Mercedesek is, de ők lágy helyett közepes keveréket használtak, viszont sokáig spóroltak az abroncsokkal, mert arra számítottak, hogy Vettel még egyszer kiáll. Amikor észbe kaptak, már késő volt.
„Manapság olyan sok a verseny, hogy még nagyon hosszú az út a végéig – utalt Vettel a világbajnoki esélyeire. – Ha az ember a világbajnoki címért küzd, fontos, hogy minden versenyen sok pontot szerezzen. Minél többet, annál jobb, de ebben a pillanatban nonszensz még csak gondolkodni is azon, hogy a végén majd hol fogunk tartani” – szögezte le Sanghajban.
A vonat nem vár. Mindenki új alkatrészeket hoz és fejleszti az autóját, úgyhogy nekünk is fel kell szállnunk a vonatra, hogy a szezon végén is erős csapatok közé kerüljünk. Ez lesz a világbajnoki küzdelem kulcsa.”
Az ausztráliai helyzetre reflektálva Vettel kijelentette, nem hiszi, hogy okosabbak voltak a Mercedesnél, csupán úgy vélte, hogy „néhány rendszerünk kissé trükkös tud lenni, szerintem ezzel minden csapat tisztában van.” Bahrein kapcsán kijelentette: „Más volt a tervünk a futam előtt, de nyerni akartunk, ehhez változtatni kellett, és bejött. Olyan helyzetben voltunk, hogy bizonyos szempontból nem volt mit vesztenünk. A 3. helyre való visszaesés volt a legrosszabb eshetőség.”
Mindkét futamon nagy szerepet kapott az optimális versenystratégia alkalmazása a körülményekhez igazodva, és bár úgy tűnt, e téren a Ferrari egyelőre jobban szerepelt a Mercedesnél, Vettel szerint Bahreinben „nem volt semmi, amit a Mercedes teljesen másként csinálhatott volna. Mi mindent megtettünk, amit lehetett, mindent jól csináltunk, és ez volt a lényeg.”
Az első két futam eléggé különbözött egymástól, ezért nem nyilvánvaló megjósolni a harmadikat sem
– szögezte le. – Ha figyelembe vesszük a tesztelést is, akkor még mindig a Mercedes a favorit [Kínában], de mi bizonyosan megpróbálunk változtatni a végkimenetelen. Ha elvégezzük a házi feladatunkat, jól eltaláljuk az autó balanszát és minden összeáll, akkor jól kell alakulnia a hétvégének. Nem látom, miért ne lehetne az.”