A McLaren több tizedmásodperces javulást vár Bahreinben

Forma-1, Fernando Alonso, McLaren, napsütés, felhők, motorborítás
Motorsports: FIA Formula One World Championship 2018, Melbourne, Victoria : Motorsports: Formula 1 2018 Rolex Australian Grand Prix, #14 Fernando Alonso (ESP, McLaren-Renault), | usage worldwide
Vágólapra másolva!
Eric Boullier elmondta, hogy az eredetileg az Ausztrál Nagydíjra szánt fejlesztések mindegyike bevetésre kész a következő, bahreini versenyre. A csomag kiegészítésével körönként több tizedmásodpercet gyorsulhat az autó.

A McLaren Ausztráliában igazolta, hogy a középmezőny első felébe lépett a Renault motorra váltással. Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne a Q3-ba ugyan nem jutott be, de – némi szerencsével több pozíciót ajándékba kapva – mindketten pontot szereztek, és a spanyol a hétvége előtt azt jósolta, hogy a szezonnyitó lesz a csapat leggyengébb futama, ezután felfelé fog vezetni az útjuk.

Mindezt a fejlesztési tervekre alapozta, és Eric Boullier szavai alapján joggal bizakodhat: a McLaren versenyigazgatója elmondta, hogy a következő, bahreini versenyre kiegészítik a Melbourne-ben csak részlegesen bevetett új technikai csomagot.

"Nyilvánvaló, hogy nem készültünk fel rendesen a barcelonai tesztekre, de örülök, hogy az első versenyre kijavítottuk a megbízhatósági problémákat.

– mondta az Autosportnak.

Alonso nem sokkal a melbourne-i rajt előtt Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

"Bahreinbe elvisszük az újabb frissítési csomagot, amelyet eredetileg már Ausztráliába is terveztünk – árulta el. – Szerintem Fernando azért is volt konstruktív és boldog a hétvégén, mert sok van még a tarsolyunkban. Innentől azért teperünk, hogy minden fejlesztést mielőbb pályára vihessünk."

A brit szaklap azt írja, Ausztráliába többek között új fékhűtőkkel és padlólemezzel érkezett a McLaren, Bahreinben pedig módosított oldalsó légterelőket vetnek be, amitől

körönként több tizedmásodpercet gyorsulhat az autó.

Ennyi Melbourne-ben elég lett volna Alonsónak ahhoz, hogy a Renault és a Haas versenyzői közül megelőzzön néhányat az időmérőn.

Bouiller azt mondta, a wokingi istálló az ötödik versenyre, a szezon európai szakaszának kezdetét jelentő Spanyol Nagydíjra érheti utol magát az ütemtervvel. Az mindenképp optimistává teszi, hogy a pályán ugyanúgy viselkednek a fejlesztéseik, ahogy a szélcsatornás mérések alapján várják.

"Örülünk, hogy a korreláció továbbra is stimmel, nem veszítettük el az egyik legfőbb tavalyi erősségünket" – nyilatkozta a csapatvezető.