Társoldalunk:

Marko: a Honda még idén eléri a Renault teljesítményét

2018.03.20. 13:42

Helmut Marko és Christian Horner úgy látja, a Honda teljesítménye még az idén utolérheti a Renault-ét. Ha a japánok ilyen ütemben fejlődnek, a Red Bull már 2019-ben lecsaphat az erőforrásukra.

Rendkívül biztatóan szerepelt a téli tesztek során a Toro Rosso, amiben fontos része volt a Honda-erőforrás látványos fejlődésének. A Szakurában készülő hajtómű teljesítménye most még körülbelül 15 lóerővel elmarad a Renault-é mögött, de a japánok fejlesztési terve felkeltette a Red Bull vezetőinek figyelmét, akik a legjobb motort szeretnék megkaparintani 2019-re.

Technikailag nagyon érdekes a Honda csomagja, mert a motor könnyű és most már megbízható is"

– jelentette ki a Red Bull szaktanácsadója, Helmut Marko a Motorsport.com-nak.

Horner szerint "az első sorból figyelik", hogyan fejlődik a Toro Rosso és a Honda együttműködéseForrás: Red Bull/Peter Fox/Getty Images

„[A japánok] azt mondják, folyamatosan növelni akarják a teljesítményét. Ha ez így lesz,

az erőforrás a szezon végére elérheti a Renault szintjét."

Az is a Honda malmára hajthatja a vizet, hogy a Renault szoros határidőt szabott a Red Bullnak. Cyril Abiteboul május 1-jéig várja a Red Bull válaszát, hogy 2018 után továbbra is a franciákkal, vagy másik motorpartnerrel kívánják-e folytatni az F1-ben.

Hónapról hónapra változik a helyzet a Renault-val, de ezt már megszoktuk. Régóta ismerjük egymást"

– mondta némi éllel Christian Horner, a bikások csapatfőnöke. „Tiszteljük a munkájukat, számunkra azonban az a legfontosabb, hogy a legjobb erőforrással tudjunk együtt fejlődni."

Pierre Gasly nagy esélyt és egy kiváló autót kapott, hogy megmutassa a tehetségétForrás: Red Bull/Dan Istitene/Getty Images

Tíz év után szabad a vásár

„Nagyjából tíz év óta először vagyunk abban a helyzetben, hogy megválaszthatjuk [a partnerünket]. Hosszú-hosszú ideje nem fordult elő ilyesmi, mert vagy egy vétóba, vagy másfajta ellenállásba ütköztünk, vagy az adott gyártó nem akart együttműködni velünk. Most viszont

az első sorból figyelhetjük, hogyan teljesít, miként fejlődik [a Honda] a Toro Rossóval. Minden a teljesítményen múlik

– a legerősebb motort szeretnénk az autónk hátuljában tudni" – tette hozzá Christian Horner.

Marko elismerte, hogy mély benyomást tett rá a japánok alázatossága, de még inkább a 2018-as fejlesztési tervük.

A McLarennel ellentétben Helmut Marko (háttal) és Horner nem szabta meg a japánoknak, milyen motort építsenek - ez vezethet az idén eredményreForrás: Getty Images/Mark Thompson

„A Toro Rosso és a Honda példásan működik együtt, hiszen nem próbáltuk megszabni a japánoknak, hogy nézzen ki az új motor. Rögtön a szerződés aláírása után

mérnököket küldtünk, illetve fogadtunk Faenzából Szakurába, Japánba és [a Red Bull központjába] Milton Keynes-be is, ahol a Honda szintén felállított egy kisebb bázist.

Itt döntöttük el, hogyan installáljuk a motort a jelenlegi autóba [a Toro Rossóba]. Úgy vélem, az, hogy partnerként kezeltük egymást, nagyban hozzájárult az eddigi sikerekhez" – szögezte le a Red Bull szaktanácsadója.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK