Alonsót nem nyűgözte le a Honda előrelépése

Forma-1, Pierre Gasly, Toro Rosso, tesztelés 2018, célkereszt
Toro Rosso's French driver Pierre Gasly drives at the Circuit de Catalunya on March 1, 2018 in Montmelo on the outskirts of Barcelona during the fourth day of the first week of tests for the Formula One Grand Prix season. / AFP PHOTO / Josep LAGO
Vágólapra másolva!
Nem venne mérget rá, hogy a szezonban is ugyanolyan megbízhatóan fognak működni a Honda motorok a Toro Rossóban, mint a teszteken, és a faenzai csapattól sem vár kiemelkedő teljesítményt.

Egyelőre úgy néz ki, minden érintett jól járhat azzal, hogy a Honda a Toro Rosso partnere lett, a helyét pedig a Renault foglalta el a McLaren motorszállítójaként. A wokingiak örülnek a lóerőtöbbletnek, s bár számos műszaki problémájuk volt a teszteken, ezeknek csupán kis hányadát lehetett az erőforrásra visszavezetni.

A Toro Rossónál kellemes csalódásnak foghatják fel, hogy a Honda eddig hibátlanul muzsikál az autójukban, így

egy-egy tesztnapon általában majdnem annyi kört tettek meg, mint tavaly a McLaren egy egész héten.

Erre felkapta a fejét a közvélemény, Fernando Alonso ugyanakkor nem venne mérget rá, hogy a Toro Rosso megbízhatósága ezen a szinten marad, és az STR13 tempóját sem látja acélosnak.

A Toro Rosso volt a tesztidőszak egyik pozitív meglepetése, de ez mire lesz elég a szezonban? Forrás: AFP/Josep Lago

"Jól sikerültek nekik a tesztek. Én lennék az első, aki megtapsolná őket, ha az első öt közé kerülnének, azonban nem hiszem, hogy ez be fog következni" – nyilatkozta az Onda Cera rádiónak.

Úgy gondolom, [a konstruktőri bajnokságban] az utolsó három-négy helyért fognak harcolni, míg mi a McLarennel az első öt-hatért." A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost is számít rá, hogy nem feltétlenül fogják kihúzni az idényt autónként három motorral, ezért lehet, hogy taktikai okból kényszer nélkül is bevállalnak büntetéseket.

"El fog jönni az időszak, amikor ki kell találnunk, hogy jobb-e inkább hátulról indulni ahelyett, hogy egy 3-4000 kilométert futott motort használunk és 1-200 kilométer után elkezd csökkenni a teljesítménye" – mondta Tost.

Alonso elégedett a váltással

A kétszeres világbajnoknak a sorozatos problémák ellenére nincs hiányérzete, szerinte a McLaren elvégezte a kitűzött feladatokat a teszteken. Úgy érzi, "nagyon jól jártunk a Renault-ra váltással", és "nincs miért pesszimistának lennie."

"Próbálunk javulni az előző három évhez képest és minél jobban megközelíteni a három legjobb csapatot. A McLaren képes lehet a kilencedik helyről egész jól felzárkózni hozzájuk" – jelentette ki.