Összesen nyolc napot tölthetnek a pályán az F1-es csapatok az autóikkal, mielőtt március végén Ausztráliában megkezdődik a szezon, így minden tétlen óra komoly veszteségnek számít. A tesztek helyszínén, Barcelonában már hétfőn és kedden sem volt kegyes a szokatlanul hideg időjárás a csapatokhoz, de szerdára hóba borult a pálya, és délután is állt a víz rajta, így minimális mennyiségű értelmes adatot sem lehetett gyűjteni.
Az előrejelzés alapján napokkal korábban felmerült, hogy át kellene írni a tesztek menetrendjét, péntekig kitolva a mostani gyakorlást, vagy kedd helyett hétfőn indítani a jövő hetit. A McLaren állítólag folyamatosan köremailekkel bombázta a vetélytársait, hogy márciusban négynél több napot teszteljenek, amire azért volt szükség, mert a módosításhoz az összes csapat, valamint az FIA és a Pirelli beleegyezésre szükséges.
Ez hiányzott, így minden marad az eredeti forgatókönyv szerint. Az Auto Motor und Sport úgy értesült, ezért a Ferrari és a Renault a felelős, ők nem akartak változtatást. Ugyanakkor a Williams részéről, amely péntekre lefoglalta a pályát filmforgatási céllal – a Ferrarinak szombatra van időpontja ugyanerre –, kijelentették, hogy őket nem kérték fel a foglalás módosítására.
Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója mérges az eredeti kiíráshoz makacsul ragaszkodó két rivális hozzáállása miatt.
„Ez így ablakon kidobott pénz, önzőségből – mondta a Sky Sportsnak. – Próbáltunk pénzt spórolni azzal, hogy csak nyolc tesztnapot rendezünk, ennyi időnk van arra, hogy tisztességesen szórakoztathassuk a nézőket az első versenytől kezdve, és hogy megoldjuk a megbízhatósági problémákat, egyebeket.”
A Haast irányító Günther Steiner nyilatkozatából érződik, hogy aligha lehetett számítani a konszenzusra a csapatok között – ahogy az lenni szokott.
Néhány csapat próbált tenni valamit, de valakik, valahol mindig nemet mondtak. El tudják képzelni, hogy akár ketten is megegyezünk valamiben, nem, hogy tízen?
– mondta az Autosportnak. Bár a maival együtt öt tesztnap még a mezőny rendelkezésére áll, a korábbi évekhez képest valószínűleg sokkal kevesebb támponttal utaznak majd a csapatok az első versenyre, hiszen a hidegben eddig sem tudtak normálisan ismerkedni az új gumikkal.
A szokatlanul fagyos európai időjárás miatt felmerülhet a kérdés, hogy miért nem Bahreinben rendezik a teszteket, ahogy évekkel ezelőtt, de a Haas csapatfőnöke felsorolta az ellenérveket.
A költség csak a bahreini utazás egyik szelete. Az sem kevés, de a logisztika sem
– nyilatkozta. – Önöknek fogalma sincs, hogy mennyi új alkatrész érkezik az autókhoz minden nap. Angliában vagy Olaszországban berakják [az alkatrészeket] egy kisbuszba és 8 óra vezetéssel ideérnek. Az embereink oda-vissza utaznak minden nap. Ha Bahreinbe megyünk, arra fel kell készülni és ez mindenkire ugyanígy igaz. Utána viszont néhány csapat magángéppel repülne oda-vissza, minden éjjel."
A Force India technikai igazgatója, Andy Green hozzátette, hogy a gyártási ütemtervnek sem kedvezne, ha Bahreinbe kellene postázniuk a felszerelést, mivel akkor hamarabb el kellene készülniük vele.