A veterán brit F1-es szakíró, Nigel Roebuck jelentette ki a barcelonai tesztelés első napján: „Ha még egyszer valaki odajön, és azzal kezdi, hogy a glória nem szép látvány egy F1-es autón, de majd megszokjuk, nem vállalok felelősséget a tetteimért!". A Mercedes vezére, Toto Wolff még a tesztek kezdete előtt azt mondta, hogy legszívesebben láncfűrésszel vágná le a glóriát az autójukról.
A csapatfőnök és a Formula-1-ről közel fél évszázada tudósító újságíró véleménye
jól tükrözi azokat az indulatokat, amiket az idén kötelezővé tett fejvédő szerkezet váltott ki az emberekből.
A Renault német pilótája, Nico Hülkenberg és a Haas F1-nél versenyző Kevin Magnussen az első perctől kezdve élesen kritizálta a glóriát, nem féltek kimondani, hogy a szerkezet szerintük ronda.
Magnussen véleménye egy fikarcnyit sem javult a második barcelonai tesztnap után, amikor élesben próbálta ki a glóriával felszerelt VF-18-ast. „A glória terebélyes és rondán néz ki. Akadályoz bennünket a be- és kiszállásban, megnehezíti a kormány le- és felhelyezését – idézi a dánt az Auto, Motor und Sport. – Különösen idegesít a középső konzolja [ami közvetlenül a pilóta szemei előtt helyezkedik el].
A kanyarokban még elmegy, mert jobbra, balra ki tud nézni mellette az ember, de a tempós irányváltásoknál, például egy sikánban kitakarja a kilátást."
Magnussen határozottan úgy véli, hogy „egy formulaautónak nyitottnak kell lennie, erről nem is érdemes vitát nyitni."
Azt azonban a Haas dán versenyzője is elismeri, hogy egyes pályák veszélyesebb kanyarjaiban, például az Eau Rouge-ban, vagy az austini első hajtűben – ahol néhány száz méteren belül 30 méteres szintemelkedésen mennek át az F1-es autók – nem akadályozza a pilótákat a kilátásban. Pontosan azért, mert a versenyzők már a kanyar előtt jobbra (Eau Rouge), illetve balra (Austin) tekintenek.
Nico Hülkenberg egy köre a glóriával Barcelonában, sisakkamerából
A pilóták többsége – így Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Esteban Ocon vagy Carlos Sainz – ugyan
esztétikailag nem kedveli az újfajta fejvédőrácsot, de hajlandóak megbékülni vele, hiszen tudják, hogy elsősorban az ő biztonságukat szolgálja.
„A glória nem egy flancos ékszer. Persze, hogy nem néz ki jól és tényleg egy oszlop van a szemünk előtt, de nem annyira zavaró, mint elsőre gondoltam" – mondta Vettel az Auto, Motor und Sportnak.
„Engem inkább az zavar, hogy a fülkében ülve olyan érzésem van, mintha egy tető lenne a fejem fölött.
A legfontosabb azonban az, hogy ne zavarjon senkit a kilátásban" – tette hozzá Vettel.
A Force Indiát először kedden meghajtó Ocon Barcelonában azt mondta, hamar megszokta a szerkezetet. „Másképpen figyelem a fékpontot a kanyarok előtt, de két kör után már egészen megszoktam. Viszont
a startlámpára való rálátással még lehetek problémák, és amikor az autó a garázsban állt, nehéz volt ráláni a(z időmérő) monitorokra"
– hívta fel a figyelmet a Force India versenyzője.
Carlos Sainz azt mondta, hogy száraz pályán néhány kör után észre sem vette a glóriát, esőben viszont útban volt neki a szerkezet. „Amikor elkezdett csapkodni az eső, a glória miatt az esőcseppek nem jelentek meg a sisakrostélyon. Nem igazán láttam, hogy esik-e vagy sem. Az ember ilyenkor csak a kezével és a fenekével érzi, hogy milyen a tapadás. Ez a fajta eső nagyon zavaró, mert az ember nem tudja, hogy nyomhatja-e 100 százalékosan, vagy sem.
Meg kell tippelni a boxfalon ülőkkel, hogy mennyire esik, mert a rostély teljesen száraz maradt, kint meg esett."
Az amerikai IndyCar-sorozatban egyébként már tesztelnek egy újfajta fejvédőt, ami – a Ferrari által tavaly Silverstone-ban kipróbált pajzshoz (shield) hasonlóan – 2,5 cm vastag plexiből készül, és magasított szélvédőként öleli körbe a pilóta fejét. Az FIA már jelezte, hogy mindenben segítik az IndyCar biztonsági szakértőinek a munkáját, és ha az amerikaiak megoldása jobbnak bizonyul az F1-es glóriánál, nyitottak a szerkezet átvételére.