Vágólapra másolva!
Az idei év az első az F1 történetében, amikor kötelező bukókeretet szerelni az autókra. Sokan aggódtak, hogy milyen lesz a kilátás, de a Mercedes videója szerint ezzel nem lesz probléma.

Az F1-es csapatok között elsőként a Mercedes mutatta meg videón, hogy milyen a kilátás az idei szezonra kötelezően előírt fejvédő szerkezet, a glória mögül. Tavaly egy számítógépes autószimulátorral már készült egy rajongói ízelítő, ami utólag meglepően pontosnak bizonyul.

A felvétel a Mercedes W09 csütörtöki bemutatója előtt, Silverstone-ban készült, amikor Valtteri Bottas megtett egy installációs kört az autóval. A fejkamerának köszönhetően jól látható, hogy a pilóták jellemzően oldalra néznek a kanyar csúcspontja felé, egyenesfutás esetén pedig a vastag középső pillér is csak minimális megszokást igényel.

A versenyzők már nem is nagyon panaszkodnak miatta. Korábban az egyik legnagyobb kritikus pont Lewis Hamilton volt, de még a négyszeres világbajnok is megbékélt az eszköz jelenlétével. „Őszintén úgy gondolom, hogy a csapat remek munkát végzett a beépítés terén és [a glóriával ellátott autó] annyira szép lett, amennyire csak lehet – nyilatkozta Hamilton.

„Rá fogunk nézni az előző autóra és nagyon ódivatúnak tartjuk majd. Ez most az újdonság – mondta a W09-ről. – Biztos vagyok abban, hogy ez még csak az első lépés az evolúcióban és a biztonsági fejlesztés terén. Az autók viszont egyre nehezebbek lesznek, mert [a glória] is súlyos. Jó nagy lett az autó, de annyira áramvonalas, amennyire csak lehet.”

Az első tesztkör után Bottas azt mondta, minden rendben volt a kilátással, de elismerte, „mindenképpen észrevehető a különbség” a korábbi állapot és a mostani kilátás között. „Ha viszont már ott van, és mindig használjuk, meg lehet szokni. Számomra nem okozott gondot a néhány kör alatt a kilátás és egyebek miatt.”

Bottas arra viszont felhívta a figyelmet, hogy a be- és kiszállás valóban körülményesebb lett.

„Mindenképpen nehezebb – szögezte le. – Ez viszont legalább már egy rendes glória. Korábban makett glóriákat használtunk, azokat nem lehetett megragadni vagy támaszkodni rájuk. Ez már elég erős ahhoz, hogy megfogjuk és kikászálódjunk” – tette hozzá. Főnöke, Toto Wolff továbbra sem rajong az újításért, pedig a glória eredeti verzióját pont a Mercedes vetette fel.