Vágólapra másolva!
A Renault-nál attól tartanak, ha 2021-re megint újra kell kezdeni a motorfejlesztést, ismét szétszakadhat az F1-es mezőny.

Új motorformula tervezetét mutatta be az FIA és a Liberty Media tavaly az F1-es gyártóknak. Az egyelőre nem véglegesített koncepció lényege, hogy megmaradna az 1,6 literes turbómotor, de magasabb fordulatszámon üzemelne, meghagynák az MGU-K egységet, a költséges MGU-H-t viszont mellőznék és a kevésbé lényeges alkatrészeket egységesítenék.

A tervezetet nem fogadták jól a gyártók, mert úgy vélik, ennyi változás pont elég ahhoz, hogy újra kelljen kezdeniük a fejlesztéseket, új motort emlegettek, miközben a Ferrari kiszállással kezdett fenyegetőzni. A többi gyártó is jelezte, hogy kitartanának az MGU-H mellett és folytatnák azokat a fejlesztéseket, amikbe már rengeteg pénzt öltek.

A Renault-t sokszor ostorozták az ügyfelei a motorok miatt Forrás: Picture-Alliance/AFP/Verwendung weltweit/Hoch Zwei

„Szeretnénk elkerülni, hogy ismét majdnem elölről kelljen kezdeni mindent – nyilatkozta Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing ügyvezetője az Autosportnak. – Igencsak rémisztő belegondolni az újrakezdésbe, miután ekkora befektetéseket tettünk [a mostani] erőforrásba és ennyi ideig tartott, amíg elértük, hogy ha nem is kiegyenlítettek az erőviszonyok, de a motor már nem hátráltatja a karosszériafejlesztést.”

A mostani motorformula 2014-es bevezetése óta az összes egyéni és konstruktőri világbajnokságot a Mercedes gyári csapata nyerte meg, a Ferrari és az átcímkézett Renault motorokat használó Red Bull autói csak néhány futamgyőzelemig jutottak. A Renault tavalyelőtt tért vissza az F1-be gyári csapattal és a nézeteltérés ellenére egyelőre továbbra is hosszútávra rendezkednek be.

A Ferrari és a Mercedes sem rajongott az új szabálytervezetért Forrás: AFP/Evaristo Sa

„Úgy érzem, mindenki hajlandó konstruktív egyeztetésre és nagyon gyorsan megoldásra juthatunk – vélte Abiteboul. – Ettől függetlenül, nem fogunk elköteleződni egy új motor mellett anélkül, hogy tudnánk, milyen képet fest majd az F1 2021-ben.”

A tárgyalások egyik ütközőpontja ezúttal is a pénz lehet,

hiszen a gyártók leginkább attól tartanak, hogy költséges lesz az új motor kifejlesztése, miközben a Liberty Media várhatóan csökkenteni kívánja majd a csapatok jogdíjbevételeit és olyan környezetet próbál majd teremteni, amiben a csapatok a szponzoroktól és egyéb jövedelmekből pótolhatják a kieső összegeket.