A WEC az idén rendhagyó, 13 hónapig tartó szezont kezd, mivel 2018. május 5-én kezdődik a sorozat és csak 2019. június 16-án, a következő Le Mans-i 24 órás versennyel ér véget. Közben kétszer rajthoz áll a mezőny Spában és kétszer Le Mans-ban is, az első 24 órás futam rögtön a második forduló lesz a szezonban. A közlemény nem tér ki arra, hogy Alonso a teljes szuperszezont teljesíti-e.
Soha sem titkoltam, hogy a célom a motorsportok tripla koronájának megnyerése
– szögezte le Alonso. – Idén a McLarennek köszönhetően lehetőséget kapok, hogy győzzek Le Mans-ban. Ez nagy kihívás, sok dolog rosszra fordulhat, de felkészülten várom a csatát. A megállapodás csak úgy jöhetett létre, hogy a McLarennel szoros kapcsolatot ápolok és megértették, hogy ez mit jelent nekem. Kizárt, hogy ez bármit is ártson a fő Formula-1-es célomnak a McLarennel. 2018-ban minden nagydíjon versenyképes lennék és úgy érzem, ezúttal közelebb állunk ahhoz, hogy ezt elérjük.”
Be is jelentették a felállást
Nem sokkal a McLaren közleménye után a Toyota is bejelentette, hogy Alonso a 2018-2019-es szuperszezon összes olyan futamán rajthoz áll az 1000 lóerős TS050-nel, ami nem ütközik az F1-es versenynaptárral. A spanyol pilóta a 8-as rajtszámú autóban Nakadzsima Kazuki és Sébastien Buemi váltótársa lesz, korábban mindketten F1-es pilóták is voltak.
Alonso a korábbi sportautó-világbajnokot, Anthony Davidsont váltja, ő a továbbiakban fejlesztőpilóta lesz a csapatnál,
a 7-es rajtszámú autóban Mike Conway, Kobajasi Kamui és José María López foglalhat helyet. Az Audi és a Porsche távozása után a Toyota idén a legerősebb csapatnak ígérkezik a mezőnyben, de a visszatérésük óta folyamatosan műszaki hibák álltak a győzelmük útjába. Ha viszont a célig el tudnak jutni, várhatóan az egyik autójuk nyeri majd meg az idei versenyt Le Mans-ban.