Ügyfelei segítették ki a Renault-t, ők az ellenkezőjét akarják

Forma-1, Carlos Sainz, Renault Sport Racing, Brazil Nagydíj
Spanish driver Carlos Sainz Jr powers his car, during the Brazilian Formula One Grand Prix first practice session, at the Interlagos circuit in Sao Paulo, Brazil on November 10, 2017. / AFP PHOTO / EVARISTO SA
Vágólapra másolva!
A McLaren és a Red Bull nagyvonalúsága kellett ahhoz, hogy Carlos Sainz átülhessen a Renault-ba, de Cyril Abiteboul inkább adna pilótát az ügyfeleinek és nem venne tőlük.

Az F1-es élcsapatok körében gyakori, hogy pilótanevelő programokat működtetnek általában azzal a céllal, hogy hazájuk tehetségeit segítsék vagy megfelelően felkészített, fiatal pilótákat szerződtethessenek a piaci árnál alacsonyabban. A módszert a Red Bull járatta csúcsra, a juniorprogram eddigi legsikeresebb növendéke Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo.

Bár a módszert nem a Red Bull találta ki, manapság elsősorban őket utánozza a Mercedes, a Ferrari és legutóbb a Renault is azzal, hogy „intézményesített” pilótaakadémiát működtet, de Lewis Hamilton óta a McLaren is odafigyel arra, hogy tehetséges fiatalokat emeljen ki az utánpótlás-bajnokságokból.

A Renault a Red Bull növendékére, Carlos Sainz-ra (képünkön) szavazott, közben Szergej Szirotkin a kispadon maradt, majd a Williams-nél kapott versenyzői ülést Forrás: AFP/Evaristo Sa

A Renault egyelőre mégis a rutinosabb pilóták közül válogat, Nico Hülkenberget a Force Indiától csábították el, Carlos Sainz pedig tavalyi ügyfelüktől, a Toro Rossótól érkezett a szintén Renault motorokat használó Red Bull engedélyével és a francia gyártó új partnere, a McLaren hathatós közreműködésével. A Renault Sport Racing ügyvezetője, Cyril Abiteboul azonban azt szeretné elérni, hogy a Renault ügyfelei adjanak versenyzési lehetőséget a saját tehetségeiknek.

– vélte. – Szerintem ennek fontos része lesz, hogy miként használjuk ki a motorszállítói tevékenységünket. A Mercedesnél láthatjuk, hogy a motorszállítói és a pilótanevelői stratégiájuk között van összefüggés. Ez az idén nekünk is segített, mert Carlos Sainz-ot egy nagyobb megállapodás keretében kaptuk meg a Red Bull Racingtől és ez azzal indult el, amit a McLarennel elkezdtünk.”

Meglepetést okozna, ha Fernando Alonso vagy Stoffel Vandoorne utódja nem Lando Norris, hanem egy Renault-pilóta lenne Forrás: Farkas Péter - GPhírek

„Már most is van összefüggés, de a jövőben azt akarom, hogy ez azoknak a srácoknak kedvezzen, akik a mi akadémáinkról jönnek” – tette hozzá. Ez a közeljövőben várhatóan nem lesz könnyű, mert a Renault tehetségei egyelőre nagyon alacsony osztályokban versenyeznek, a McLaren az F3-as Európa-bajnok Lando Norrist támogatja, a Red Bull pedig aligha vesz majd át Renault-pilótát.

Abiteboul egyelőre elégedett az eredményekkel.

„Szerintem nem kérdéses a hozzánk csatlakozók színvonala, szinte mindegyikük az első két hely egyikén végzett a bajnokságukban – mondta. – „Egy kis ideig eltart majd ez. Tudom, hogy a mai világban mindenki azonnali eredményeket vár, de amikor a legfiatalabb pilótánk 16 éves, akkor normális, hogy időre van szükség.”

A Renault Sport Academy 2018-as tagjai

Jack Aitken – A GP3 2017-es 2. helyezettje
Max Fewtrell – A brit F4 2016-os bajnoka
Christian Lundgaard – A spanyol F4 2017-es bajnoka
Sun Yue Yang – Eurocup Formula Renault 2.0 (összetett 31. helyezett)

Sacha Fenestraz – A Eurocup Formula Renault 2.0 2017-es bajnoka
Arthur Rougier – A francia F4 2017-es bajnoka
Victor Martins – A francia F4 2017-es 2. helyezettje