Vágólapra másolva!
Vagy egy szuperautót építettünk, vagy egy tragacsot – vonta le a következtetést a maranellói gyárban tett látogatásából Sergio Marchionne. A Ferrari elnöke arról is beszélt a Detroiti Autószalonon, hogy sem szándéka, sem elég pénze nincs felvásárolni a céget.

Szokás szerint a Detroiti Autószalonnal kezdődik az autós új év, amelynek megnyitóján idén – sok más cégvezető mellett – a FIAT/Chrysler-csoport elnöke, Sergio Marchionne is megjelent. A cégcsoporton belül a Ferrari elnökeként is funkcionáló olasz-kanadai menedzser sok izgalmas választ adott az újságírók kérdéseire.

„Az elmúlt napokban Maranellóban (a Ferrari-gyárban) jártam és feltűnt, hogy a tervezői részlegen a fiúk gyanúsan nyugodtak.

– viccelődött Marchionne.

Marchionne (középen) a New York-i értéktőzsdén, tavaly októberben. A Ferrari részvényei jelenleg 20 milliárd dollárt érnek, az elnök szerint nincs ember, aki meg tudná venni az egész vállalatot Forrás: AFP/Timothy A. Clary

„Mindent megtettünk, hogy egy erős autót készítsünk, de meg kell várniuk február 22-ét, csak akkor mutatjuk meg – idézi a Scuderia elnökét a Gazzetta dello Sport. –

Célunk, hogy megnyerjük a világbajnokságot és egy valag pénzt keressünk ezzel."

Marchionne korábban arról is beszélt, hogy a FIAT/Chrysler csoport egyik márkáját, a Maseratit elindítják az elektromos hajtású autók világbajnoki sorozatában, a Formula–E-ben, amelybe számos rivális gyártó már beszállt, vagy beszállását tervezi a következő években. Most azonban változott a terv.

– jelentette ki az elnök Detroitban.

A tavalyi Ferrari SF70-H gyors autó volt, a csapat kettős győzelmet aratott a Hungaroringen. Az elnök szerint idén "gyanús a nyugalom" Maranellóban, de a sikerek folytatását reméli Forrás: DPPI/Frederic Le Floc'h

Marchionne kijelentése éppen úgy szólhatott az amerikai helyszínnek, mint amennyire valós szándék lehet. A cégcsoporthoz tartozó Alfa Romeo ugyanis alig másfél hónapja kötött partneri szerződést a Sauber F1 Teammel, ennek alapján könnyen elképzelhető egy Haas-Maserati megállapodás tető alá hozása is.

Sokkal vadabb ötletnek tűnik egy másik felvetés, miszerint Marchionne amerikai és kanadai

befektetők segítségével megvásárolná a Ferrarit, noha a vállalatot 20 milliárd dollárra taksálják a New York-i értéktőzsdén.

Egyik márkáját, az Alfa Romeót már "összeházasította" a Sauber F1-es csapatával Marchionne. A következő a Maserati és a Haas F1 fúziója lehet Forrás: AFP/Marco Bertorello

„Ki talál ki ilyen rémtörténeteket? – kérdezett vissza Marchionne. – Számolják csak ki, miről beszélnek:

Optimistának tartom magam, de ehhez lottómilliomosnak is kellene lennem!" - szögezte le az elnök.