A McLaren már előre leírta az idei szezont is

Forma-1, Fernando Alonso, McLaren Honda, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, Ausztrál Nagydíj 2017
McLaren's Spanish driver Fernando Alonso (R) competes with Renault's German driver Nico Hulkenberg during the qualifying session for the Formula One Australian Grand Prix in Melbourne on March 25, 2017. / AFP PHOTO / SAEED KHAN / -- IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE --
Vágólapra másolva!
Jonathan Neale szerint a Renault motorral nagyot léphet előre a McLaren, de elsőre nem várja, hogy az élmezőnybe kerülnek. Hosszabb távon gyári erőforrást keresnek. 

Új korszak kezdődik a McLarennél 2018-ban, mivel hároméves küszködés után megváltak a Honda erőforrástól és a háttérben átalakult a tulajdonosi szerkezet is. Ron Dennis végleg kiszállt a cégből és a McLaren csoport különböző vállalatait ismét egy kézbe, egy szervezetbe olvasztják.

Jonathan Neale, a vállalatcsoport operatív igazgatója az F1 Fanatic hasábjain elismerte, sokat fognak költeni a versenyistálló felvirágoztatására, ezért is szerződtették 2016 végén Zak Brownt, aki a csapat üzleti ügyeit igyekszik rendbe tenni. Neale szerint a Red Bull tavaly megmutatta, hogy Renault motorral is elérhető a dobogó, de a McLarennél egyelőre nem számítanak erre.

A következő Ausztrál Nagydíjon már egyforma motorral indulnak Forrás: AFP/Saeed Khan

„Természetesen mi is oda készülünk, de ez egy folyamat része. Senki sem gondolja, hogy néhány kritikus hónap alatt el fogjuk kapni a fonalat. A versengés küzdelmes, de képesek vagyunk újjáépíteni az üzletünket és a dobogóért küzdeni. Az viszont igaz, hogy nehéz lesz egyáltalán közel kerülni a Mercedes vagy a Ferrari legyőzéséhez” – ismerte el.

Neale továbbra is az első négy hely egyikét jelölte ki elérendő célként a McLaren számára.

„Tegyük fel, hogy kiválasztjuk a 4. helyet. Ahhoz képest, hogy most a 9. helyen vagyunk, az előrelépés lenne, de elegendő ez? Egyáltalán nem! A McLarennek nem itt kellene tartania, de mégis emelkedő pályára állnánk. Remek beszélgetéseket folytattunk a Renault-val, hogy hol tudnánk besegíteni a programba, mert jó technológiai partnerré akarunk válni, nem csak passzív ügyféllé.”

Vajon Neale nevethet az idén? Forrás: DPPI/Florent Gooden

A jövőbeli motorszabályokkal kapcsolatban Neale nem tudott állást foglalni, mert szerinte „még csak a térkép felét adták ki” és nem tudják pontosan, hogy anyagilag mit jelent majd egy önálló erőforrás megépítése. Emlékeztetett, hogy a McLaren még a Ferrarihoz képest is apró autógyártó, hiszen az olaszok saját maguknak és a Maseratinak 43.000 motort építenek évente, a McLaren pedig 4.000-et.

– szögezte le Neale, de Dennis korábbi álláspontjával egyetértve azt mondta, a mostani szabályok közepette gyári erőforrás használatát tartja „a helyes modellnek.” Szerinte így egy erős autógyártó lehetőségeire támaszkodva megtarthatják a saját csapatuk agilis és gyorsan reagáló jellegét. „Még mindig azt gondolom, hogy ez lenne az ideális helyzet, viszont az előző néhány év nem jött össze nekünk, ezért kellett egy menekülő stratégia, hogy újjáépítsük az üzletet.”