Virtuálisan tesztelné az új szabályokat a Liberty

MOTORSPORT / JEAN PIERRE BELTOISE F 1 FORMULA 1 F1 FORMULE 1 FORMULE UN GP LE CASTELLET PAUL RICARD SQUARE FORMAT
AUTO - F1 1971 - FRANCE GP - LE CASTELLET - PHOTO: DPPI Nˇ21 - JEAN PIERRE BELTOISE (FRA) / MATRA MS 120 B - Nˇ12 - FRANCOIS CEVERT (FRA) / TYRRELL 002 FORD COSWORTH Nˇ14 - JO SIFFERT (CH) / BRM P160 - AMBIANCE - START STARTING GRID MS120B MS120
Vágólapra másolva!
Virtuálisan, az e-Sport közösség segítségével tesztelné az F1-es újításokat a Liberty. A tulajdonosokat most éppen a háromautós rajtrács bevezetése foglalkoztatja. Erről a Liberty F1-es szaktanácsadója, Pat Symonds beszélt a birminghami Autosport Show-n.

Egy évvel a Formula-1 megvásárlása után továbbra is keresi a sportág megújításának lehetőségét a Liberty Media. A csoport F1-es igazgatója, Ross Brawn már többször beszélt arról, milyen ötletei vannak a sportág megújítására, ám bizonyos változtatásokat veszélyes lenne előzetes hatásvizsgálat nélkül bevezetni.

Brawn egyik tanácsadója, Pat Symonds a Birminghamben zajló Autosport Show keretében megrendezett konferencián azt mondta, hogy

foglalkoznak a háromautós rajtrács visszatérésével, ami az F1-es rajtprocedúra megszokott része volt az 1950-es, '60-as és '70-es években.

Három autó - egy Matra, egy Tyrrell és egy BRM - a Francia Nagydíj első rajtsorában, 1971-ben. A Liberty visszahozná a (kettőnél) több autós rajtfelállást, de csak a szimulációk elemzése után Forrás: AFP/DPPI

„Ezeket az új szabályokat szeretnénk kipróbálni egy virtuális környezetben a bevezetésük előtt, hogy mit tehetünk és mit nem, majd azután foglalkozhatunk a statisztikákkal" – mondta Symonds. „A számítógépes szimuláció

Symonds konkrét példaként a rajtfelállás megreformálását hozta fel, elárulva, hogy a Libertyt foglalkoztatja a három autóból álló rajtrács visszahozásának gondolata.

„Az F1-es rajtfelállás hosszú évek óta változatlanul megy, pedig a problémáink egyik oka az, hogy a leggyorsabb autókat állítjuk a rajtrács elejére. Sőt, ha ez nem lenne elég, még el is választjuk a kocsikat – elemzett Symonds. – Pedig nem volt ez mindig így. A londoni irodánk falán van egy régi kép egy régi

Ezek azok a dolgok, amelyek számítógépen könnyen szimulálhatók."

Pat Symonds (jobbra) korábban a Williams és a Renault technikai igazgatójaként testközelből szembesült az F1 problémáival. Tanácsaival tavaly óta a Liberty munkáját segíti Forrás: Williams F1

Symonds szerint az egyre erősödő e-Sport-közösség – a szimulátorban versenyző fiatalok – nagy segítségére lehet a Libertynek az ilyen kérdésekben. „Megkérhetjük az e-sportos csapatunkat, hogy srácok, mi lenne, ha megváltoztatnánk a rajtfelállást? Menjünk így 20 versenyt, nem kell mind a 300 kilométert lefutni, csak az első három körre vagyunk kíváncsiak. Mindjárt kiderülne, hogy [a háromautós rajtfelállás]

A Szingapúri GP rajtja megmutatta, hogy a mostani, kétautós rajtfelállás is rejt magában veszélyeket Forrás: AFP/Picture-Alliance/Hoch Zwei

A Renault, a Manor és a Williams korábbi technikai igazgatója egy másik példát is hozott a beszélgetés során, amivel egyúttal Bernie Ecclestone-t is pellengérre állította.

„Néhány évvel ezelőtt valaki, aki már nincs az F1-ben [Ecclestone] úgy döntött, változtassuk meg egyik napról a másikra az időmérő edzés rendszerét. És ez csak úgy, bemondásra meg is történt.

Néhányan, akiknek kétszámjegyű az IQ-juk, előre látták, hogy ez katasztrófához vezet, és persze úgy is lett.

Nem engedhetjük, hogy ilyesmi még egyszer megtörténjen" – szögezte le a Liberty főtanácsadója.