Az nem derült ki, hogy Newey hol szerepelt a Ferrari listáján, de végül Ross Brawn lett a technikai igazgató, aki Schumacherhez és az akkori főtervezőhöz, Rory Byrne-höz hasonlóan a Benettontól érkezett. 1997-ben, 1998-ban és 1999-ben kikaptak a Newey által tervezett Williamstől és McLarenektől, 2000 és 2004 között azonban a Ferrari zsinórban nyerte a világbajnokságokat.
Vettellel ugyanezt csinálták volna
A Ferrari később sem mondott le Newey-ról. 2014-ben megpróbálták a Schumacher idején már bevált receptet követni és Sebastian Vettel mellett Newey-nak is ajánlatot tettek. Nemrég megjelent könyvében a brit tervező azt írta, a Ferrari „röhejesen sok” pénzt kínált neki, és őt is vonzotta a lehetőség, mert úgy tűnt, hogy a Renault nem fordít eleget a Red Bull motorjainak fejlesztésére.
Nem akartam kisétálni a Red Bulltól, mert az otthonomnak érzem és mélyen benne voltam abban, ahogy Christian [Horner] a Jaguar romjaitól eljuttatta oda a csapatot, ahol most tart
– mondta Newey. – Viszont azt sem akartam, hogy a motorrészleg megkösse a kezemet. Nehéz döntés volt. A Ferrari hihetetlen, nagyon vonzó ajánlattal állt elő és álmatlan éjszakákat okozott, mert nem tudtam, hogy merre menjek. Végül is, rossz érzés lett volna kisétálni a Red Bulltól” – foglalta össze.