Társoldalunk:

Nem kémkedésre készül a Renault az új igazgatójával

2018.01.05. 11:31

Papíron munkába állt a Renault-nál az FIA-tól elcsábított Marcin Budkowski, de főnöke, Cyril Abiteboul szerint áprilisig távol tartják őt az autó fejlesztésétől.

Nagy vihart kavart a Renault azzal, hogy tavaly elcsábították az FIA volt műszaki igazgatóját, Marcin Budkowskit, aki mindössze három hónapos felmondási idővel távozhatott a korábbi munkahelyéről. Az FIA svájci szerződéssel alkalmazta a szakembert, ezért nem volt jogi lehetőségük arra, hogy hosszabb időre kivonják Budkowskit a munkaerőpiacról.

A csapatok viszont felhördültek, mert attól tartottak, hogy legféltettebb titkaik beszivároghatnak a Renault rendszerébe, hiszen Budkowskival rendszeresen egyeztettek már meglévő és folyamatban lévő fejlesztésekről. A konfliktus elkerülése érdekében a Renault vállalta, hogy Budkowski csak április 1-től kezd foglalkozni az autójuk műszaki kérdéseivel.  

A Renault-nak lenne mit ellesnie az ellenfelek autóirólForrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

„Megértem a többi csapat fenntartásait, de egy Marcin kaliberű embert nem azért nevezünk ki általános igazgatónak, mert ismeri a többiek ügyeit” – szögezte le Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing ügyvezetője az Autosportnak, majd hozzátette, úgy véli, a Renault „hihetetlenül fair volt mindenkivel” a folyamat során.

A képességei, a tapasztalata és a készségei miatt kell ő nekünk. Lenyűgöző az önéletrajza, a Formula-1-en kívül is megállta a helyét és tökéletes jelölt arra, hogy felépítse a Renault következő időszakát a Formula-1-ben.”  

Abiteboul leszögezte, hogy nem érdekli őket a többi autó, ezért is fogadták el, hogy Budkowski áprilisig távol marad a karosszériafejlesztéstől. Január elejétől már a csapat személyzetét erősíti, de egyelőre az F1-en kívüli dolgokkal foglalkozik és ismerkedik a Renault szervezetével. Abiteboul azonban kijelentette, Budkowski nagy feladatot kap.  

Abiteboul győztes csapatot próbál faragni a Renault-bólForrás: DPPI/Florent Gooden

„Engem az érdekel, hogy Marcin egy magasabb szintre juttasson minket – szögezte le. – Lényegében az a feladata, hogy az enstone-i csapat a nagyon erős középmezőnyből feljusson az élmezőnybe. A szervezet felépítésére fog összpontosítani és biztosítania kell, hogy a működésünk révén 2020-2021-re a világbajnoki címért küzdhetünk majd.”

Azt akarom, hogy Marcin a tökéletes, 21. századi Formula-1-es csapatot építse fel.”  

A Renault 2016-ban tért vissza önálló gyári csapattal az F1-be, tavaly a konstruktőri világbajnokság 6. helyén zártak, miután felpörgették a karosszériafejlesztést és Nico Hülkenberg után Carlos Sainz-ot is leigazolták. A motorjaikkal még mindig sok gond van, és az autójuk sincs az alkalmi győzelmeket elérő, de papíron egyforma erőforrást használó Red Bull szintjén. 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK