Vágólapra másolva!
Harmincezer látogató előtt rendezték meg a hétvégén az Adelaide-i Motorsport Fesztivált. A legnagyobb látványosságot nyolc régi F1-es autó, köztük Alan Jones világbajnok Williamse és Gerhard Berger 1986-os Benettonja jelentette.

Dél-Ausztrália fővárosa, Adelaide 1985 és 1995 között adott otthont az F1-es Ausztrál Nagydíjnak. Mivel novemberre rendszerint eldőltek a világbajnoki címek, kivétel nélkül mindenki imádta a várost, az F1-es hétvége év végi vakációhoz hasonlító hangulatát.

Az adelaide-i utcai fesztivál sztárja az 1986-os Benetton B186-BMW volt. Fénykorában ha feltekerték a turbónyomást, 1400 lóerőre volt képes Forrás: AMF/Richard Craill

Erre éreztek rá a város vezetői, amikor három évvel ezelőtt életre hívták az Adelaide-i Motorsport Fesztivált, hogy ezzel enyhítsék az 1996-ban, Melbourne ellenében elveszített nagydíjuk iránt érzett "fájdalmat". Az idei fesztivált idén december 8-10. között rendezték meg, és

számos ausztrál V8-as Supercar, WRC raliautó, valamint drift- és tuningautók mellett nyolc klasszikus F1-es autó is szerepelt az ingyenes utcai parádé programjában.

Az Andrea de Cesaris-féle BMS Dallarát egy dél-afrikai gyűjtő vezette a híres Flinders Streeten Forrás: AFM/Richard Craill

Ezek között két igazán komoly eredményekkel rendelkező masina,

a Williams FW07B-Cosworth, illetve a Benetton-BMW Turbó volt. Előbbi Alan Jonest segítette a világbajnoki címhez 1980-ban, míg utóbbival Gerhard Berger aratta első futamgyőzelmét 1986-ban, Mexikóvárosban.

Az eredetileg Philippe Alliot által dirigált Larrousse Lola LC88-Ford még mindig szép látványt nyújt Forrás: AMF/Richard Craill

A Gouger Streeten, a város egyik főutcáján ezen kívül meg lehetett csodálni két Arrowst (az 1995-ös Christian Fittipaldi-féle FA15-öst, meg a 2000-ben Jos Verstappennel futott A21-est), Philippe Alliot 1988-as Larrousse Loláját, az eredetileg Andrea de Cesaris által kormányzott Scuderia Italia BMS Dallara F189-est, valamint egy-egy Brabhamet, Marchot és Minardit.

Alan Jones világbajnok Williams FW07B-jéhez kultikus tárgyként vonzódnak az ausztrálok Forrás: Origo

A klasszikus versenyautók többsége manapság ausztrál magángyűjtők tulajdonában van.

Kivételt csak az 1989-es BMS Dallara jelentett, amelyet dél-afrikai tulajdonosa, André Bezeidenhout hajón szállíttatott Adelaide-be, hogy kedvencével részt vehessen az utcai parádén.