Vágólapra másolva!
Húszévesen a mezőny harmadik legjobban kereső tagjává tette Max Verstappent a Red Bull-lal megkötött új szerződése. Csak a két négyszeres világbajnok, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel előzi meg a hollandot.

Max Verstappen októberben 2020 végéig aláírt a Red Bullhoz, abban a reményben, hogy a következő években végre a világbajnoki címért küzdhet a csapattal. Noha erre még nem volt lehetősége az autója technikai korlátai miatt, a 20 éves holland tehetségét senki sem vitatja F1-es berkekben.

Max Verstappen két ragyogó győzelemmel feledtette az idei hét kiesése okozta fájdalmakat. Malajziában és Mexikóban senki sem volt gyorsabb nála a pályán Forrás: AFP/2017 Getty Images/Mark Thompson

Általános vélemény, hogy a tudása megközelíti a négyszeres világbajnok Lewis Hamiltonét és Sebastian Vettelét, csak tapasztalatban szenved hiányt.

Úgy tűnik, új szerződésével mindez a fizetési papírján is meg fog mutatkozni. Saját forrásaira hivatkozva a BBC azt írja,

Verstappen a 24-35 millió dollárra (mai árfolyamon 6,42-9,28 milliárd forint) becsült éves gázsijával a harmadik legjobban kereső versenyző lesz a mezőnyben Hamilton és Vettel után, akik a Forbes szerint kiegészítő juttatások nélkül 38 millió dollárt (mintegy 10 milliárd forintot) tesznek zsebre.

A holland ezzel megelőzi a fizetési rangsorban a kétszeres világbajnok Fernando Alonsót, akinek az alapbére 34 millió dollár (mintegy 9 milliárd forint).

Ennek fényében érdekes lesz figyelni, hogy a Red Bull milyen ajánlattal kínálja meg Daniel Ricciardót, akinek a szerződése a következő szezon végén jár le. Az ausztrál azonban egyértelművé tette, hogy a döntését számos tényező befolyásolja, ami alapján nem az anyagiak élveznek prioritást.

A Red Bull holland pilótájának fizetése a négyszeres világbajnok Hamilton (és Vettel) éves gázsijával vetekszik. Horner szerint ezzel el kívánták ismerni a tehetségét (és megtartani a csapatnál) Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

Verstappen szezonja nem volt könnyű; hét futamon is kiesett önhibáján kívül, de fájdalmát ősszel két győzelemmel (Maláj és Mexikói Nagydíj) feledtetni tudta. A viszontagságok miatt kevesebb pontot gyűjtött, mint tavaly és egy hellyel hátrébb is zárt a vb-értékelésben, hatodik lett.

A fejlődéséről ugyanakkor senkinek sincs kétsége a bikás csapatnál.

Csapatfőnöke, Christian Horner kiemelte: pilótája „nagyszerűen érzi az autót, kiválóan látja, hol vannak a határai. Kockázatot vállal, de ésszerűen, nem felelőtlenül."

Verstappen úgy gondolja, egyrészt a több tapasztalatnak köszönhetően javult, másrészt az idei évre jelentősen átszabott autók is kedveztek neki. „Agresszívabban lehet bedobni őket a kanyarokba, ezt mindig is kedveltem. Tavaly cselesebb volt a helyzet, az akkori autóm első fékei gyakran blokkoltak. Az idei év sokkal kedvezőbb volt számomra, gyorsabban lehet bemenni a kanyarokba, és szerintem ez sokat segített."