Ha viszont a hajtűkanyarban elég széles a pálya, akkor történnek az események." A BrawnGP és a Mercedes korábbi csapatfőnöke – részben az idényzáró Abu-dzabi Nagydíjon tapasztalt passzivitás láttán – ezzel utalt arra, hogy bizonyos pályákon átalakításokra, egyes szakaszok megváltoztatására lesz szükség.
Az F1 igazgatója konkrét példát is említett. „Az austini [Amerikai Nagydíj] pálya olyan, ahol egymást követő kanyarok kombinációja található. Tehát, ha a (hátul haladó) kocsi rááll egy ívre a kanyar bejáratánál, rákényszerítheti az ellenfelét, hogy az más kijárati ívet válasszon, így végül megelőzze a vetélytársát."
A szorosabb versenyek kialakulásának másik ösztönzője Brawn szerint a pályák aszfaltjának minősége. „Vannak versenypályák, ahol igen alacsony gumikopást tapasztalunk. Ilyen például [az Orosz Nagydíj helyszíne] Szocsi, ami a tükörsima aszfalt miatt kifejezetten egykerékcserés verseny. Miután a (gumi)teljesítmény alig esik vissza, nem jön létre teljesítmény-különbség az autók között."
A YAS Marina versenypálya megálmodója, Hermann Tilke egyébként már a kínosan unalmas Abu-dzabi Nagydíj után jelezte: készen áll áttervezni a pályát, hogy több lehetőség kínálkozzon az előzésre.
Ross Brawn egy másik, a Fox Sports Asiának adott interjúban arra is kitért, hogy a Liberty nem kívánja rendszeressé tenni a tripla versenyhétvégéket, amilyen a 2018-as versenynaptár-tervezetben szerepel. „A labdarúgó-világbajnokság egy szokatlan problémával szembesített minket: a döntőre [európai idő szerint] délután kerül sor, nem éreztük volna fairnek versenyt tartani azon a hétvégén. Ezért zsúfoltunk be három versenyt egymást követő hétvégékre – de ebből nem akarunk rendszert csinálni a jövőben" – szögezte le.