Társoldalunk:

F1 2017: Feleannyi előzést láthattunk, mint tavaly

2017.12.05. 17:38

Tavalyhoz viszonyítva majdnem felére esett vissza az előzések száma 2017-ben a Formula–1-ben, viszont volt olyan verseny, ahol 42-szer tapsolhattunk helycseréknek – derül ki a Pirelli szokásos, szezon végi statisztikáiból.

Az előzést segítő hátsó szárny, a DRS hat évvel ezelőtti bevezetése óta 2017-ben történt a legkevesebb éles előzés a pályán – derül ki a Pirelli szezonértékelő statisztikáiból.

Az olasz gumigyártó számításai szerint idén a húsz versenyen 435 előzés történt, ami a 2016-os – egyébként rekordnak számító – 866 helycseréhez képest 49 százalékos visszaesést jelent.

2017 egyik legjobb versenye a Spanyol Nagydíj volt, ahol a két vb-éllovas, Hamilton és Vettel oda-vissza előzgette egymást. A gumik is jól vizsgáztakForrás: AFP/Lluis Gene

Abszolút értelemben idén láthattunk a legkevesebb előzést, ezt az értéket csak a 2009-ben (tehát a DRS előtti időszakban) regisztrált 211 helycsere múlja alul.

Voltak azonban az előzések szempontjából kiemelkedően jó futamok is. Azerbajdzsánban 42 pozícióváltás történt, a legemlékezetesebb az utolsó körben, az utolsó kanyar és a célvonal közötti szakaszon, ahol Valtteri Bottas jobb kigyorsításának köszönhetően elorozta a 2. helyet Lance Strolltól. A Williams kanadai újoncának azonban így sincs szégyellnivalója. Egyrészt, mert így is az F1 történetének egyik legfiatalabb dobogósa lett Bakuban, másrészt, mert övé lett idén a legtöbb elsőkörös előzés: Stroll 36 pozíciót szerzett vissza közvetlenül a futamok rajtja után.

A Pirelli szuperlágy (piros jelölésű) abroncsa volt a legnépszerűbb, a legtöbb kört ezen tettek meg idén az F1-es pilótákForrás: DPPI/Florent Gooden

Az esős Kínai Nagydíjon is sok előzést (31-et) láthattunk, ezzel szemben a notóriusan kevés akcióval járó Orosz Nagydíjon,

Szocsiban mindössze egy helycsere történt. Az is csak azért, mert a Sauber felszólította a biztonsági autó miatt helyzeti előnybe került Ericssont, hogy adja át pozícióját a csapattársának, Wehrleinnek.

Ennél "klasszisokkal" jobb volt a júliusi Magyar Nagydíj, ahol hét előzést kísérhettünk figyelemmel.

A Pirelli a boxkiállásokra is kitér statisztikáiban

Ebből kiderül, hogy a húsz futamon összesen 533 depólátogatás történt (ebből hat boxutcán áthajtás vagy stop-and-go büntetés volt), ami egy versenyre vetítve átlagosan másfél kiállást jelent pilótánként. A legtöbb kerékcsere (41) Bakuban, míg a legkevesebb (18) Spielbergben, az Osztrák Nagydíjon történt.

Volt értelme a gyakorlásnak: a húsz versenyző futamonként, fejenkénti átlagban másfélszer látogatott ki kerékcserére 2017-benForrás: Agęncia Estado/Werther/Werther Santana

Az F1 gumiszállítója természetesen a saját termékeire vonatkozó érdekességeket is közzétette. Kiderült, hogy a szuperlágy gumikon tettek meg a legnagyobb távot a versenyzők, különösen Sergio Pérez (Force India), aki 6261 kilométert futott a piros oldalfalú abroncsokon. A sárga jelölésű lágy gumikon a világbajnok Lewis Hamilton töltötte a legtöbb időt és távot (4696 km), míg az idén először bevetett ultralágy (rózsaszín jelölésű) abroncsok Stoffel Vandoorne kedvencei voltak, a McLaren belga pilótája 4674 km-t tett meg ilyeneken 2017-ben.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK