A Renault vacillál, újra gúzsba kössék-e a Red Bullt

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Brazil Nagydíj
Red Bull's Dutch driver Max Verstappen powers his car during the Brazilian Formula One Grand Prix qualifying session at the Interlagos circuit in Sao Paulo, Brazil, on November 11, 2017. Mercedes' Finnish driver Valtteri Bottas took pole for the Brazilian Grand Prix while teammate and newly-crowned world champion Lewis Hamilton crashed out and will start Sunday's race from the back of the grid. Ferrari pair Sebastian Vettel and Kimi Raikkonen were second and third fastest in qualifying. / AFP PHOTO / Carl DE SOUZA
Vágólapra másolva!
Még nem döntötték el, hogy a szezonzárón is ugyanolyan hozzáállással állítsák-e be a motorokat, mint Brazíliában, ahol kénytelenek voltak lefojtani a teljesítményüket.

A Renault motorokat használó csapatoknak meg kellett húzni a nadrágszíjat a Brazil Nagydíjon, és egyelőre nyitott kérdés, hogy a szezonzárón is erre kényszerülnek-e. Ennek hátterében az áll, hogy a gyártó csapatai pengeélen táncolnak az erőforrások elemeivel, melyek az élettartamuk vége felé járnak, és az alkatrészhiány miatt a mérnököknek így is sokat kell trükközniük.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke ezt barkácsolási versenyhez hasonlította, ugyanakkor méltatta a szerelők munkáját, és reméli, hogy Abu-Dzabiban nem járnak pórul. A motorok lefojtott teljesítménye miatt az istálló az előző versenyekkel ellentétben Brazíliában nem tudott felnőni a Mercedes és a Ferrari szintjére, ami az izgalmaknak is ártott.

A Red Bull a motorok miatt nem tud felnőni az élmezőny szintjére Forrás: AFP/Carl De Souza

A Renault Sport Racing igazgatója egyelőre nem tudja megmondani, hogy kitartanak-e a Brazíliában használt elvnél. „Tudtuk, hogy be kell áldoznunk némi teljesítményt a megbízhatóság javítása érdekében. Ez nem kellemes helyzet – nyilatkozta Cyril Abiteboul a Motorsport.com-nak. – Az első kör után minden eldőlt. Sótlan volt a versenyünk, és tulajdonképp keserű is, mivel tudtuk, hogy sokkal többre lehettünk volna képesek.”

„Átgondoljuk, mi legyen Abu-Dzabiban. Egyrészt szeretnénk rámenősek lenni, hiszen mikor legyünk azok, ha nem az utolsó versenyen? Másrészt viszont tudatában vagyunk annak, hogy a Haas nagyon közel (2 pontos hátrányban) áll hozzánk a bajnokságban, ezért kompromisszumot kell kötnünk a hozzáállásban. Erre fogunk koncentrálni a következő napokban.”

Az utóbbi versenyeken a krach elsősorban a Toro Rossónál ütött be, de a kimerülő erőforráselem-keret miatt Daniel Ricciardo is rajtbüntetést kapott Brazíliában.

A helyzet pikantériája, hogy a Renault az egyik ügyfelét, a Toro Rossót próbálja megelőzni a konstruktőri tabellán (a hátrányuk 4 pont az utolsó felvonás előtt), ami dollármilliók sorsáról dönt. A két csapat össze is rúgta a port Brazíliában, miután Franz Tost azzal vádolta meg a gyártót, hogy szabotálják a motorokat.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!