Társoldalunk:

A Renault vacillál, újra gúzsba kössék-e a Red Bullt

2017.11.22. 12:14

Még nem döntötték el, hogy a szezonzárón is ugyanolyan hozzáállással állítsák-e be a motorokat, mint Brazíliában, ahol kénytelenek voltak lefojtani a teljesítményüket.

A Renault motorokat használó csapatoknak meg kellett húzni a nadrágszíjat a Brazil Nagydíjon, és egyelőre nyitott kérdés, hogy a szezonzárón is erre kényszerülnek-e. Ennek hátterében az áll, hogy a gyártó csapatai pengeélen táncolnak az erőforrások elemeivel, melyek az élettartamuk vége felé járnak, és az alkatrészhiány miatt a mérnököknek így is sokat kell trükközniük.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke ezt barkácsolási versenyhez hasonlította, ugyanakkor méltatta a szerelők munkáját, és reméli, hogy Abu-Dzabiban nem járnak pórul. A motorok lefojtott teljesítménye miatt az istálló az előző versenyekkel ellentétben Brazíliában nem tudott felnőni a Mercedes és a Ferrari szintjére, ami az izgalmaknak is ártott.

A Red Bull a motorok miatt nem tud felnőni az élmezőny szintjéreForrás: AFP/Carl De Souza

A Renault Sport Racing igazgatója egyelőre nem tudja megmondani, hogy kitartanak-e a Brazíliában használt elvnél. „Tudtuk, hogy be kell áldoznunk némi teljesítményt a megbízhatóság javítása érdekében. Ez nem kellemes helyzet – nyilatkozta Cyril Abiteboul a Motorsport.com-nak. – Az első kör után minden eldőlt. Sótlan volt a versenyünk, és tulajdonképp keserű is, mivel tudtuk, hogy sokkal többre lehettünk volna képesek.”

Biztosítanunk kell, hogy ilyen ne forduljon elő újra, és ne kelljen tanakodnunk, hogy a teljesítményt vagy a megbízhatóságot választjuk. Az F1-ben mindkettőre egyformán szükség van.”

„Átgondoljuk, mi legyen Abu-Dzabiban. Egyrészt szeretnénk rámenősek lenni, hiszen mikor legyünk azok, ha nem az utolsó versenyen? Másrészt viszont tudatában vagyunk annak, hogy a Haas nagyon közel (2 pontos hátrányban) áll hozzánk a bajnokságban, ezért kompromisszumot kell kötnünk a hozzáállásban. Erre fogunk koncentrálni a következő napokban.”

Az utóbbi versenyeken a krach elsősorban a Toro Rossónál ütött be, de a kimerülő erőforráselem-keret miatt Daniel Ricciardo is rajtbüntetést kapott Brazíliában.

A helyzet pikantériája, hogy a Renault az egyik ügyfelét, a Toro Rossót próbálja megelőzni a konstruktőri tabellán (a hátrányuk 4 pont az utolsó felvonás előtt), ami dollármilliók sorsáról dönt. A két csapat össze is rúgta a port Brazíliában, miután Franz Tost azzal vádolta meg a gyártót, hogy szabotálják a motorokat.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!