A tervezője szerint felesleges megváltoztatni az F1 logóját

Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Orosz Nagydíj, F1 logo
Scuderia Ferrari's German driver Sebastian Vettel steers his car during the qualifying session of the Formula One Russian Grand Prix at the Sochi Autodrom circuit on April 30, 2016. / AFP PHOTO / YURI KADOBNOV
Vágólapra másolva!
Különböző internetes fórumokon sokan kritizálják az F1 menedzsmentje által levédetett logóterveket. A mostani változat készítője szerint nem kell változtatni.

Váratlanul új F1-es logóterveket jegyeztetett be a sport jogtulajdonosa, és Joe Saward szakblogger szerint akár már a hétvégi szezonzárón megjelenhet valamelyik Abu-Dzabiban. Különböző internetes fórumokon sokan kritizálták a koncepciókat, a McLaren egyik fotósa, Darren Heath például élesen bírálta az új terveket a Twitteren.

„Hogyan ne cseréljük le az egyik valaha volt legjobb sportlogót? Sokkolóan gyenge az (új) F1-es ’dizájn’. A hamarosan lecserélendő F1 logó tényleg az egyik legkiválóbb márkaidentitás, valaha. Röhejes, szűklátókörű és pitiáner leváltani” – vélte a gyakran szókimondó fotós, aki már több saját kiadványt is készített.

Már mindenki ismeri az F1 logóját Forrás: AFP/Yuri Kadobnov

A Be Seven Feet Apart című dizájnblog még júliusban, tehát még jóval a logócserével kapcsolatos ötletek nyilvánosságra kerülése előtt interjút készített Phil Carterrel, aki egyebek mellett az F1 mostani logóját is megtervezte. Az eredetileg autótervezőnek készülő Carter akkor úgy vélte, az 1994-ben készített F1-es logó kiállta az idő próbáját.

Carter elismerte, hogy egy fiatal tervezőtől jött az ötlet, aki a stúdiójukban dolgozott. „Meg akartuk ragadni a Forma-1 energiáját és izgalmát. Eleinte az F-fel játszadoztunk, aztán felismertük, hogy némi manipulációval kihozhatjuk az 1-es bal oldalát is. A sebességet jelző vonalak formálták meg a másik felét.”

Sokféle felületen használják Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

A mostani logót is szokták kritizálni azért, mert sokan nem látják meg a középen kialakított, „átlátszó” 1-est, és Carter is elárulta, hogy még az ő felesége is csak 4 évvel ezelőtt vette észre, hogy ott van, ő pedig listát vezet arról, hogy kiknek kellett 20 év ahhoz, hogy felismerjék a trükköt.

„Már 2-3 szezon után a márka megszilárdult. Az emberek már megszokták, és most ez az egyik legismertebb márkajel a világon. Nem szükséges megváltoztatni, még mindig megteszi azt, ami a feladata” – vélte a brit tervező.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!