A Mercedes mellett a Ferrari és a Renault is bírálta az új erőforrás-tervezetet. Cyril Abiteboul az Auto Motor und Sportnak leszögezte, a 2021-re javasolt motor új, „ami új fejlesztést, új projektet, talán több embert, és nagyobb befektetéseket igényel. A második probléma, hogy nem tudjuk, milyen lesz a Forma-1 2021-ben, beleértve a költségcsökkentést és a pénzek elosztását.”
Abiteboul szerint a motorkoncepció lényege az MGU-H eltávolítása, és ezt manapság jó ötletnek tartja, de nem biztos abban, hogy a jövőben is az lesz.
„2020-ra megoldjuk a gondjainkat, és onnantól olcsóbb lesz a gyártóknak és az ügyfeleknek, mégis újrakezdenénk egy teljesen új motorkoncepcióval – lamentált. – Megint lesznek gyártók, akik előállnak jó vagy rossz megoldásokkal, és megint két csoportra szakad majd a mezőny. Nem látom okát, hogy eltérjünk a mostani koncepciótól.”
Ecclestone sem ért egyet
Noha a 2014-ben bevezetett 1,6 literes hibrid erőforrásokat rendszeresen ostorozta, Bernie Ecclestone most mégis azt mondta, hogy kisebb változtatásokkal meg kellene tartani őket. „Az a baj, hogy már egy vagyont elköltöttek ezekre a rohadt motorokra, és nem akarnak megint pénzt kérni az igazgatótanácsoktól, hogy módosítsanak rajtuk” – mondta Ecclestone a gyártókról.
Őszintén úgy gondolom, hogy valami teljesen mást kellene csinálniuk, vagy úgy hagyni az egészet, ahogy van.
Ecclestone szerint a gyártóknak csak meg kellene emelniük az erőforrások fogyasztását és a fordulatszámot percenként 2000-rel. Az F1 korábbi ügyvezetője úgy véli, a Liberty jó szándékkal nyúlna a sporthoz, de rossz módszereket választanak. Úgy véli, csak meg kellene nézni, hogy mikor volt az F1 a legnépszerűbb.