Vágólapra másolva!
A kétszeres világbajnok vasárnap lép pályára Bahreinben a Le Mans-ban is indított TS050 Hybriddel. A Toyota hivatalosan egyelőre csak a véleményére kíváncsi.

Beigazolódtak a pletykák, Fernando Alonso valóban kipróbálja a Toyota LMP1-es prototípusát, amivel a Le Mans-i 24 órás versenyen is indultak. A TS050 Hybrid az F1-es futamot is rendező bahreini pályán áll Alonso rendelkezésére a november 19-én, vagyis vasárnap zajló, újoncok számára szervezett teszten.

A kétszeres F1-es világbajnok mellett egy 19 esztendős fiatal, az LMP2-ben versenyző Thomas Laurent is tesztlehetőséget kap, de természetesen minden szempár Alonso bemutatkozására lesz kíváncsi. A gyártó közleménye elismeri, hogy a 36 esztendős pilóta november 7-én már részt vett üléspróbán, és a szimulátort is kipróbálta.

Alonso (jobbra) már szombaton feltűnt Bahreinben, itt Mark Webberrel beszélget, de a Porsche többi tagjával is fotózkodott Forrás: DPPI/Florent Gooden

Alonso az idén jelentette be, hogy az F1-es Monacói Nagydíj megnyerése után kísérletet tesz a „tripla korona” vagyis a monacói győzelem után az Indianapolis 500 és a Le Mans-i 24 órás verseny megnyerésére is. Ez eddig csak Graham Hillnek sikerült, és a kortársak közül Juan Pablo Montoyának van még erre esélye, ő két éve a rivális Porsche LMP1-es autóját tesztelte.

Alonso valószínűleg már jövőre részt vesz a Le Mans-i 24 órás versenyen,

erről azonban a Toyota közleménye egyelőre egy szót sem szólt, csupán megjegyezték, hogy „Fernandót nagyon érdekli Le Mans, és általában a hosszútávú versenyzés, ezért szívesen vezet egy csúcstechnikájú hibrid LMP1-es autót, amit kifejezetten a WEC csúcskategóriájába fejlesztettek. A bahreini újonc teszt tökéletes alkalom erre.”

A Toyota az idén is majdnem nyert Le Mans-ban Forrás: Farkas Péter - GPhírek

„Nagyon izgatottak vagyunk, hogy Fernando kipróbálja az autónkat – mondta Murata Hiszatake, a csapat elnöke. – Amikor Kölnben meglátogatott minket, mindenki érezte rajta a lelkesedést és a sport iránti elkötelezettségét. Ő egy vérbeli versenyző. Nagyra értékeljük a különböző motorsportok iránti érdeklődését, és örömmel ajánlottuk fel neki a lehetőséget, hogy hibrid LMP1-es autót vezessen.”

A Toyota először 1983-ban szerepelt a hosszútávú-világbajnokságban (WEC), majd 1985 óta eddig 19 alkalommal álltak rajthoz Le Mans-ban. Ötször lettek 2-ak, de az összetett győzelem még hiányzik. Szerencsét próbáltak az F1-ben is, 2002 és 2009 között hatalmas költségvetéssel a futamgyőzelemig sem jutottak el, az F1-es csapat utódjaként működő istálló azonban 2014-ben az egyéni és a csapatbajnoki címet is megszerezte a WEC-ben.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!