Vágólapra másolva!
Hatalmas összegért kelt el New Yorkban a Ferrari F2001-es, amivel Michael Schumacher megnyerte a 2001-es Monacói Nagydíjat, sőt ezzel lett világbajnok is a Hungaroringen.

A Sotheby aukciós ház árverésre bocsátott egy különleges műremeket, Michael Schumacher 2001-es Ferrari F2001-esét, amivel a német pilóta pályafutása során utoljára győzött Monacóban, és amit vezetve megnyerte a Magyar Nagydíjat is, ezzel bebiztosítva 4. világbajnoki címét a 7-ből. Az autót több hétig kiállították New Yorkban, mielőtt új tulajdonosára lelt.

A 211-es sorozatszámú autót Rory Byrne irányításával tervezték, amikor még Ross Brawn volt a technikai igazgató, Jean Todt a csapatfőnök, és Paolo Martinelli felelt a motorjáért. Ez a típus összesen 9 győzelmet ért el Schumacherrel a volánnál, ő összesen egyszer esett ki, bár csapattársa, Rubens Barrichello többször is kénytelen volt műszaki hiba miatt kiállni.

Versenyautónak készült, műtárgy lett Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Christina Horsten

Az autót eredetileg 4 millió dollárra (kb. 100 millió Ft) értékelték, végül az F1-es autók körében rekordösszegért, 7,504 millió dollárért kelt el. Az eddigi tulajdonos az autó árának egy részét a Schumacher-család által létrehozott Keep Fighting alapítványnak ajánlotta fel, de az pontosan nem derült ki, hogy mekkora összeget.

Schumacher Ferrarija mellett egy érdekes történetű Williamst is árulnak,

az 1978-as FW06/03-asnak igazi aukció nem jutott, ehelyett az Ebay-re került fel 1 millió fontos (kb. 350 millió forint) áron. A konkrét példányt 1978-ban gumitesztekre használták, majd 1979-ben versenyzett is Argentínában, Brazíliában, Dél-Afrikában, és az USA nyugati versenyén Clay Regazzonival a volán mögött.

Schumacher a 2001-es Magyar Nagydíjon Forrás: AFP/Pierre Verdy

Ez volt az első Williams, amit a legendás társtulajdonos, Patrick Head tervezett, majd aktív pályafutása után Frank Williams egyik közeli barátja, az olasz Vittorio Zanon Do Valgiurata vásárolta meg, és pályanapokon használta. Amikor az autó pályára lépett, Frank Williams mindig elküldött hozzá egy szerelőt, hogy felügyelje az üzemeltetést.

1992-ben az autó a mostani tulajdonosához került, új Cosworth motort kapott, és veterán-bajnokságban indították,

ahol kétszer megnyerték vele az összesítést is, majd 1995-ben alaposan összetörték Dijonban. Az Williams vázát az eredeti építő, Bernie Jones állította helyre, később ismét pályára lépett különböző rendezvényeken, köztük a Goodwood Festival of Speeden, és a Williams 40. születésnapi pályanapján, mindig a Williams vagy J. Cadd, a csapat egyik mérnöke felügyelte.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!