Társoldalunk:

Hamilton: Nyilvánvalóan baj van az F1-es autókkal

2017.11.17. 16:02

Elismerte, hogy még számára sem voltak emlékezetesek az előzései a Brazil Nagydíjon, pedig a mezőny legvégéről egészen a 4. helyig lépett előre.

Ritkán látható előzés-fesztivált produkált Lewis Hamilton a Brazil Nagydíjon, miután az időmérőn összetörte a Mercedest, és kénytelen volt a bokszutcából rajtolni. A brit pilóta a legjobbak közé tartozik az előzések terén, a Mercedesből is minden teljesítményt kisajtolhatott, a legtöbbször mégis az állítható hátsó szárny segített neki.

„Igazából egyik előzésemről sem éreztem, hogy kifejezetten különlegesek lennének a számomra –ismerte el. – Nem vagyok nagy rajongója a DRS-nek. Noha azt gondolom, a DRS lehetővé teszi az előzést, olyasmi, mintha ezzel próbálnák elfedni a Forma-1-es autók lényegének legnagyobb hiányosságát, ami az, hogy nem lehet követni.”

Hamiltonnak nem okozott nagy fejfájást az előzésForrás: AFP/Evaristo Sa

A Mercedes kiválósága és a DRS-jelentette előny révén Hamilton gyakorlatilag állva hagyta az ellenfeleit az egyenesekben, legtöbbször általában egyszerűen elhúzott a többi autó mellett, még Max Verstappent is simán faképnél hagyta, pedig ő legalább megpróbált védekezni. Hamilton szerint az előzések

annyiból álltak, hogy közel kerüljek, és bevessem a DRS-t. Ez nem olyan, mint a gokartokkal, ahol tényleg közel kell kerülni, és utána megcsinálni a manővert.”

„Volt egy alkalom, amikor az 1-es kanyarban kívül voltam (Sergio Pérez ellen), azzal elégedett vagyok, de egyébként egyetlen kiemelkedő előzést sem hajtottam végre” – tette hozzá a négyszeres világbajnok, akinek végül Kimi Räikkönenbe tört bele a bicskája, de akkor már elkoptak az abroncsai, és nem tudott rendesen kigyorsítani az egyenesek elején.  

Lance Strollt többször is megelőzteForrás: AFP/Evaristo Sa

„Interlagosban nehéz előzni, de a delta kisebb, mint máshol. A többi pályán az előzéshez szükséges delta általában 1,5 másodperc vagy ilyesmi. Ez akkora különbség, amihez eltérő gumikeverékek kellenek, meg még egy kis plusz” – foglalta össze a tapasztalatát.

Hamilton szerint a túraautó-versenyeken használt fordított rajtrácsok sem jelentenének megoldást az F1-nek.

„Ez megmutatja, hogy nyilvánvaló gyengeség és gond van az autók tervezésével. Noha, az idei autók szenzációsak, ezen a téren továbbra is van még mit javítani. Most az első 4 helyezett sorrendje nem változott, ha megfordítanánk a rajtrács sorrendjét, ugyanez lenne, csak fordított sorrendben” – vélte a négyszeres világbajnok.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!