A Toro Rosso főnöke, Franz Tost úgy véli, mindkét friss igazolásuk azonnal felvette a ritmust. „A szezonnak ebben a végső szakaszában bebizonyították, hogy készen állnak a Forma-1-re, hiszen hamar hozzászoktak az autóhoz, jó teljesítményt nyújtottak, és mindig készen álltak a kihívásra. Lenyűgözött minket, hogy milyen gyorsan tanultak" – idézi őt a csapat közleménye.
Jól tudjuk, hogy az F1-hez nem képes bárki ilyen rövid idő alatt alkalmazkodni!
Ezért már alig várjuk, hogy egy egész évet végigversenyezzünk velük."
Mindkét pilóta pályafutását a Red Bull egyengette, de a 28 éves, új-zélandi Hartley szerződtetése különösen pikáns annak fényében, hogy őt a 2010-es szezon után kidobták a tehetségkutató programjukból, mert nem voltak elégedettek vele. Korábban soha, senkinek nem sikerült ilyen előzmények után visszatérnie a Red Bull-családba, Hartley azonban a Porsche WEC-együttesének tagjaként komoly sikereket ért el, és amikor megtudta, hogy Sainz távozik, újra bejelentkezett az energiaitalos cégnél.
„Nagy elégedettséggel tölt el, hogy ezt a meglepetésszerűen adódó lehetőséget sikerült egy 2018-as pilótaüléssé alakítanom. Nem is lehetnék boldogabb! – jelentette ki.
Szeretnék köszönetet mondani a Red Bullnak és a Toro Rossónak, amiért hittek bennem, és adtak egy második esélyt. Az álmok igenis valóra válhatnak..."
A Toro Rosso jelenleg, egy fordulóval a szezon vége előtt 6. a konstruktőri összetettben, 4 ponttal megelőzve motorszállítója, a Renault gyári csapatát. Gaslynak és Hartley-nak azonban jövőre nem lesz könnyű dolga, mert az alakulatuk egy bonyolult alku részeként a Honda hajtásláncára vált, amellyel a McLaren már három éve küszködik.