A glória miatt növekedni fog a jelenleg 728 kilogrammos, a pilótával együtt mért alsó határérték az autók tömegére, de a négyszeres világbajnok szerint ezzel rontanak a versenyzés színvonalán.
A jövő évi autónk olyan lesz, mint egy busz. Annyira lomha lesz, mint egy NASCAR-kocsi. Megnőnek a féktávok, a fékek folyamatosan izzani fognak, pengeélen fogunk táncolni velük"
- vetítette előre.
"Tudom, hogy ez pesszimistán hangzik, de mi, versenyzők gyors, mozgékony autókat akarunk vezetni, amelyekkel minden körben támadhatunk. Sajnos ez alapvetően nincs így."
A vasárnapi Brazil Nagydíjon neki erre kivételesen lehetősége volt, ám csak annak köszönhetően, hogy az időmérőn elkövetett hibája miatt eleve a mezőny végéről kellett rajtolnia, és a Mercedes úgy döntött, ha már úgysincs vesztenivalójuk, beszerelnek az autójába egy vadonatúj motort. Mivel ezzel a szokásos négy-öt helyett csak két versenyt kell teljesítenie, bátran végig a maximumon járathatta.
A brit nincs elragadtatva, hogy a versenyzők 2018-tól négy helyett csak három motort használhatnak büntetés nélkül egy idényben.
"Ez sem tetszik. Szívás - ismerte el. - A vágtatás hiányzik az F1-ből. Az élmezőny tagjai általában spórolnak."