Társoldalunk:

Verstappen: Hamilton ellen esélyünk sem volt

2017.11.12. 20:31

A holland pilóta szerint az egyenesekben nem tudott mit kezdeni az erősebb autókkal, de a gumikkal is megszenvedett. Ricciardo sem tudott úgy feljönni, mint Hamilton.

Lewis Hamilton látványos felzárkózása két szempontból is alátámasztotta, hogy a Red Bull a Brazil Nagydíjon nem tudott felnőni a Mercedes és a Ferrari tempójához. A brit pilóta lendületesebben tudott felzárkózni, mint Daniel Ricciardo, majd simán faképnél hagyta Max Verstappent is, és megszerezte tőle a 4. helyet.

„Ez a legjobb pozíció, amit ma elérhettünk – összegzett Verstappen a Sky Sportsnak. – Nagyon sokat vesztettünk az egyenesekben, ahogy ezt láthatták is, amikor Lewis megelőzött. Ezen a pályán esélyünk sem volt, nagyon kemény volt a számunkra” – mondta a holland tehetség, aki később kétkiállásos taktikára váltott, és a verseny leggyorsabb körét is elérte.

Ricciardo rövid ideig Verstappen előtt volt, aztán lehúzódott előle

Forrás: 2017 Getty Images/Dan Istitene

„Az pozitív volt, hogy az első 10-15 körben nagyon versenyképesek voltunk, de amikor az ember megpróbálja kompenzálni azt, amit elveszít az egyenesben, talán túl sokat vár el a gumiktól, ezért hamarabb visszaesett a tapadásuk. Ilyenkor már nagyon nehéz dolgunk lesz” – mondta, részben ezért is kérte, hogy a verseny végére kapjon új gumikat, hiszen ezt visszaesés nélkül megtehette.

Ricciardo már a rajtnál megpördült, amikor Kevin Magnussen és Stoffel Vandoorne összeütközött előtte, de a tempója később is csak a 6. helyhez volt elég.

„Torlódás volt a 2-es kanyarban, ezért a külső ívre mentem, ez mindig kockázatos a rajtnál, de így lehet a legtöbb helyet nyerni – emlékezett vissza. – Nem bánom, hogy megpróbáltam. Szerencsére nem sérült meg az autó, úgyhogy át tudtam menni a mezőnyön. Nem olyan gyorsan, mint Lewis, de a tempónkhoz képest elég jól. Egészen boldog vagyok.”

Nem vált be a külső ív a rajt után

Forrás: 2017 Getty Images/Dan Istitene

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke egy sóhajjal azt mondta, hosszú délutánjuk volt. „Túlságosan megerőltettük a gumikat, amikor Max próbált az élmezőnnyel maradni, és ilyenkor előfordul, hogy elfogynak az etap végére. Ez kissé lelombozó volt” – utalt Horner arra, hogy Verstappen mindkét etap során már jóval a kerékcsere előtt panaszkodott a gumikra.

Horner arra is utalt, hogy óvatosan járatták az erőforrásaikat a meghibásodásoktól tartva.

„A pálya nyomvonala jobban büntet minket, mint Mexikóban, és nem tudtuk ezt behozni a középső szektorban. Nagyjából 25-30 lóerős hátrányban vagyunk a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest. Úgy halljuk, a Renault kezd felzárkózni, ha a télen ez sikerül nekik, és még fontosabb, hogy rendezik a megbízhatóságot is, akkor biztosan nagyon jó autót tudunk adni jövőre a pilótáinknak.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!