Vágólapra másolva!
A Liberty Media főnöke cáfolja, hogy szabványosítani akarnák a sportot. Chase Carey azt állítja, csak kiszámíthatatlanabbá próbálják tenni, mert az nemcsak a közönség, hanem a résztvevők számára is jobb.

A Forma-1 tulajdonosa, a Liberty Media eddig nem reagált a Ferrari elnökének, Sergio Marchionnének a kijelentésére, aki azzal fenyegetőzött: ha valóban bevezetik a 2021-től tervezett új motorokat, ők kiszállnak a világbajnoki sorozatból. Bár nem folyamodtak ilyen drasztikus eszközökhöz, a maranellói cég mellett két másik motorszállító, a Mercedes és a Renault is tiltakozott a felvázolt formula ellen.

A Ferrari nyomást próbál gyakorolni a Libertyre Forrás: Picture-Alliance/AFP/Verwendung weltweit/Hoch Zwei

Főleg azt kifogásolták, hogy fontos alkatrészeket szabványosít, így a gyártók nem csillogtathatják meg a technikai kiválóságukat, márpedig ez a legfontosabb szempont, amely miatt egyáltalán szerepelnek az F1-ben. A Ferrari ugyan az évek során már számtalanszor zsarolta a távozását kilátásba helyezve a szabályalkotókat, többen – köztük Bernie Ecclestone – is arra figyelmeztettek, hogy a fenyegetésüket ezúttal komolyabban kell venni, mert Marchionne keményebb vezető, és nem kötődik annyira a Forma-1-hez, mint az elődje, Luca di Montezemolo.

Az F1 Liberty Media által megbízott vezérigazgatója, Chase Carey most azt állította, valójában nincs igazi nézeteltérés a Ferrari és köztük.

„Nem akarom leszólni a NASCAR-t, de mi sem akarunk hasonlóvá válni hozzá – nyilatkozta. – Eszünk ágában sincs szabványosítani az autókat. Nem szeretnénk, ha húsz egyforma kocsi róná a pályát, amelyek között a pilóta lenne az egyetlen különbség. Az F1 egyedi, ötvözi a sportot a csúcstechnikával."

„Mi is azt akarjuk, hogy a csapatok megmutathassák, milyen, csak rájuk jellemző autót, vagy éppen motort, kasztnit képesek építeni. Viszont azt szeretnénk, ha a sikerüket az határozná meg, mennyire ügyesen költik el a pénzüket bizonyos korlátok között, nem összességében. Azt hiszem, ez így egészségesebb lenne. Így is azok lesznek az eredményesebbek, akik jobban fejlesztenek, hatékonyabban használják ki a képességeiket, mint mások."

Carey ezzel a tervezett költségplafonra célzott, amely a felszín alatt valójában jobban zavarja a nagy csapatokat, mint az ürügyként használt új motorformula.

A Liberty Media azért akarja leszorítani a versenyzéssel járó kiadásokat, hogy a saját profitját növelve kisebb részt oszthasson szét az istállók között a sport kereskedelmi bevételeiből, ezt azonban a tehetősebb alakulatok ellenzik, mert megfosztaná őket az előnyüktől.

Chase Carey sem akarja szabványosítani az F1-et Forrás: DPPI/Florent Gooden

Carey ugyanakkor azt állította, az esélyek kiegyenlítésével csak kiszámíthatatlanabbá szeretnék tenni az F1-et, ami valójában a gyári csapatok érdekeit is szolgálná, hiszen fokozná az érdeklődést a közönség részéről, és így a bevételeik is nőnének.

– mondta. – Soha nem lesz az összes csapatnak ugyanannyi esélye, mert óhatatlanul lesznek favoritok, de arra törekszünk, hogy mindenki úgy érezze, ha tesz érte, nyerhet. A sportot a váratlan eredmények éltetik, ezért mi is azt akarjuk, hogy az F1 kiszámíthatatlan legyen."

„Ha minden hétvégén ugyanaz győz, annak végső soron az egész sport issza meg a levét. Kiélezett küzdelemre, váratlan eredményekre, izgalmas befutókra, nagy drámákra van szükség. Ezt kell elérnünk."

Olvasóink 71 százaléka úgy vélte, a Ferrari nélkül a Forma-1 érdektelenné válna. Ön mit gondol? Szavazzon!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!