Vágólapra másolva!
A kétszeres világbajnok a Q1-ben megközelítette Lewis Hamilton tempóját, és bár később az élmezőny sokat gyorsult, a spanyol pilóta így is méltatta a csapatát.

Az előző, csaknem három szezon során Fernando Alonsónak nem volt sok oka arra, hogy méltassa az autóját, elsősorban a gyenge és megbízhatatlan Honda motor miatt, de a Mexikói Nagydíj időmérő edzése után elismerően nyilatkozott, persze nem a hajtáslánc kapcsán. Alonso a Q1-ben 2 tizedmásodpercen belül került Lewis Hamilton köréhez képest.

Később, a fenyegető rajtbüntetés miatt a Q2-ben már nem tett meg mért kört, így nem tudhattuk meg, hogy a McLaren a nyers tempó terén mire lett volna képes, de Alonso szerint a woking istálló autója az erőforrástól eltekintve a legjobbak közé emelkedett a mexikói pályán, de sietett leszögezni, hogy ez nem a Hondának köszönhető.

Van kiút a sötétségből? Forrás: LAT Images/Steven Tee

„A motor ugyanaz – mondta. – Tulajdonképpen ma egy korábbi erőforrást használtunk, tegnap volt bent az új motor, de azt eltettük Brazíliára és Abu-Dzabira. Az összes fejlődés az aerodinamikai- és kissé a futóműalkatrészeknek köszönhető, amiket az előző versenyeken vetettünk be. Manapság, ma legalábbis a miénk volt a legjobb autó” – nyilatkozta az időmérő után.

Alonso a Q1-ben 8 tizedmásodpercet vert Stoffel Vandoorne-ra,

és a teljesítménye ígéretes volt a 2018-as szezon előtt, amikor a McLaren a Renault motorjaira vált, azonban az idén még a Hondával kell boldogulniuk, ráadásul a mezőny végéről, mert a McLaren mindkét pilótája rajtbüntetést kap az idei sokadik motorcsere miatt. Alonso szerint a McLaren kezelhetősége „hihetetlen” volt.

Végre van oka lelkesedni is Forrás: LAT Images/Steven Tee

„A kanyarokban nagyon jó volt a tapadás, és ez lehetővé tette, hogy ösztönösen és könnyedén vezessek – nyilatkozta. – Eddig látványos hétvégénk van. Elég régen fordult elő, hogy lila szektort teljesítettem, úgyhogy ez talán az egész szezon során az eddigi legjobb hétvégénk” – lelkesedett Alonso az eredmények láttán.

„A motorbüntetés miatt sajnos az utolsó helyről rajtolunk, úgyhogy szinte lehetetlen lesz pontokat szerezni, mert az egyenesekben képtelenek leszünk előzni, de 2018-ra a lehető legjobban megpróbálunk felkészülni. Az előző három év során ez volt az első alkalom, amikor egészen biztosak lehettünk abban, hogy a pályán a miénk volt a legjobb autó.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!