Társoldalunk:

Hamilton újabb Schumacher-rekordot döntött meg

2017.10.22. 01:15

Már ő kvalifikálta magát a legtöbbször az első rajtsorba is a Forma-1 története során. Vettel az austini időmérő végén meglepően közel került hozzá, de az előnye nagyobb is lehetett volna, ha a motorja a célegyenesre ráfordulva nem szabályoz le, és nem rontja el az utolsó körét.

Lewis Hamilton immár egyértelműen az F1 történetének legnagyobb edzésmenője lett, amikor az első rajtsort érő időmérő-eredmények örökranglistáján is átvette a vezetést Michael Schumachertől, akit a pole pozíciók számát tekintve már korábban megelőzött. A Mercedes brit versenyzője az USA Nagydíjra pályafutásának 72. pole-ját szerezte meg, így összesen a 117. alkalommal indulhat majd az első rajtsorból.

Hamilton 72. pole-ját szerezte meg, már néggyel vezet Schumacher előtt

Forrás: AFP/2017 Getty Images/Mark Thompson

„A pályaviszonyok ma nagyon nehezek voltak – árulta el. – A szél felerősödött, az első kanyar bejáratánál szemből, a kijáratánál hátulról fújt, akárcsak az első szektor gyors kanyarjaiban, a 9-esnél viszont megint szemből.

A kör folyamán végig váltakozott az iránya, ezért nehéz volt megítélni, hogy hol mennyire nyomhatjuk a gázt, de pont emiatt is imádok vezetni ezen a pályán, főleg egy ilyen autót."

Miután mindhárom szabadedzést az élen zárta, Hamilton az időmérő összes etapját is megnyerte. A Q1-ben és a Q2-ben még 6 tizedmásodpercet vert világbajnoki ellenfelére, a ferraris Sebastian Vettelre, aki azonban a Q3 legvégén hirtelen előrukkolt egy meglepően gyors körrel, és alig 0,239 másodperces hátránnyal megkaparintotta mögötte a 2. rajtkockát.

Hamilton előnye azonban nagyobb is lehetett volna, ha a legjobb körében nem kezd betáplálni az autójában az ERS, amikor ráfordult a célegyenesre, és az utolsó körét nem rontja el.

„Az utolsó köröm nem volt túl fényes, de addig az összeset nagyon erősnek éreztem. Akkor meglepett egy kis széllökés, ám ez benne van a pakliban – mondta. – A csapat csodálatos munkát végzett, amikor jól kiszűrte a helyes adatokat, és olyanná varázsolta az autót, mint amilyennek lennie kellett."

Habár Hamilton akár már vasárnap bezsebelheti negyedik vb-címét, ha Vettelnél legalább 16, saját csapattársánál, Valtteri Bottasnál pedig 3 ponttal többet szerez, ő sem tartja valószínűnek, hogy ez összejön, mert a Ferrari versenytempója várhatóan erős lesz, sőt a 4. helyről rajtoló Daniel Ricciardo Red Bulljával is számolnia kell.

OLVASNIVALÓ

„Hacsak nem vét valamilyen buta hibát, ami valószínűtlen, hiszen négyszeres világbajnok, a vb folytatódni fog a következő versenyekig – mondta Vettelről. – Csak arra fogok törekedni, hogy mindent jól csináljak, és a lehető legtöbb pontot gyűjtsem be."

„Az autóban mindig nagy a hőség, de amúgy most éppen ideális a hőmérséklet, nincs túl meleg, kellemesen süt a nap. A lelátókon ülők biztosan lebarnulnak egy kicsit! – tette hozzá.

A holnapi verseny viszont kemény lesz, mert ilyen körülmények között nem könnyű életben tartani a gumikat, bár amennyire lehetséges, fel vagyok készülve erre."

Bottasnak megint nem sikerült

Bottas zsinórban hatodszor kapott ki a csapattársától az időmérőn, és a hátránya ismét majdnem fél másodperc volt. Még Ricciardót és Räikkönent is csupán 9 ezreddel előzte meg, pedig a Q2-ben csak 3 tizedre volt Hamiltontól, és úgy tűnt, a Ferrari sem jelent veszélyt a 2. helyére. Vettel végül mégis hátraszorította őt a második rajtsorba.

„Határozottan csalódott vagyok. Úgy tűnt, jó úton haladunk, egy ideig Lewishoz is kifejezetten közel voltam – ismerte el Bottas. – Kár, hogy ez lett a vége, de a holnap mindig egy másik nap."

Szenvedtem pár dologgal, például a fékerő szabályozásával, a kerekek blokkolásával, a súlypontáthelyezéssel.

Nehezen raktam össze jól mindent, a 13-as és 15-ös kanyarban sokszor vesztettem egy kis időt – azok a leghosszabb kanyarok a pályán. Néha sikerült, de akkor sem értem utol Lewist a kanyarsebességek terén."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!