„A pályaviszonyok ma nagyon nehezek voltak – árulta el. – A szél felerősödött, az első kanyar bejáratánál szemből, a kijáratánál hátulról fújt, akárcsak az első szektor gyors kanyarjaiban, a 9-esnél viszont megint szemből.
A kör folyamán végig váltakozott az iránya, ezért nehéz volt megítélni, hogy hol mennyire nyomhatjuk a gázt, de pont emiatt is imádok vezetni ezen a pályán, főleg egy ilyen autót."
Miután mindhárom szabadedzést az élen zárta, Hamilton az időmérő összes etapját is megnyerte. A Q1-ben és a Q2-ben még 6 tizedmásodpercet vert világbajnoki ellenfelére, a ferraris Sebastian Vettelre, aki azonban a Q3 legvégén hirtelen előrukkolt egy meglepően gyors körrel, és alig 0,239 másodperces hátránnyal megkaparintotta mögötte a 2. rajtkockát.
Hamilton előnye azonban nagyobb is lehetett volna, ha a legjobb körében nem kezd betáplálni az autójában az ERS, amikor ráfordult a célegyenesre, és az utolsó körét nem rontja el.
„Az utolsó köröm nem volt túl fényes, de addig az összeset nagyon erősnek éreztem. Akkor meglepett egy kis széllökés, ám ez benne van a pakliban – mondta. – A csapat csodálatos munkát végzett, amikor jól kiszűrte a helyes adatokat, és olyanná varázsolta az autót, mint amilyennek lennie kellett."
Habár Hamilton akár már vasárnap bezsebelheti negyedik vb-címét, ha Vettelnél legalább 16, saját csapattársánál, Valtteri Bottasnál pedig 3 ponttal többet szerez, ő sem tartja valószínűnek, hogy ez összejön, mert a Ferrari versenytempója várhatóan erős lesz, sőt a 4. helyről rajtoló Daniel Ricciardo Red Bulljával is számolnia kell.