Társoldalunk:

A Renault már 2018-ra készül a hétvégi motorbüntetésekkel

2017.10.20. 20:35

Mindhárom csapatuk egy-egy autójában továbbfejlesztett motor doboghat a szezon végéig a jövő évi felkészülés jegyében, rajtbüntetések árán. A Red Bull még nem döntötte el, hogy Max Verstappennel is bevállalják-e ezt.

A Renault próbálja behozni a lemaradását a motorral a Ferrarival és a Mercedesszel szemben, és a hétvégi USA Nagydíjon egy újabb lépést tesznek ennek érdekében. A gyártó mindhárom csapatának, azaz saját gyári istállójának, a Red Bullnak és a Toro Rossónak biztosít egyet-egyet a legújabb fejlesztésű erőforrásából, és az már biztos, hogy a készleten felüli példány miatt Nico Hülkenberg és Brendon Hartley rajtbüntetést fog kapni.

A Red Bull a pénteki edzések után dönt arról, hogy Max Verstappen bevállalják-e ugyanezt. A Renault sportigazgatója, Cyril Abiteboul elárulta, hogy az R.E. 17G kódjelű verzióval már a jövő évi terveknek ágyaznak meg.

"A belső égésű motort érinti (a fejlesztés), valamint a hozzá kapcsolódó egyéb elemeket, melyeket 2018-ra tervezünk, illetve már 2017-ben bevethetünk - jelentette ki az Autosportnak. - Nem csupán ennyivel készülünk 2018-ra, de a teljesítménnyel és a megbízhatósággal látványosat léphetünk előre."

Sainz a korábbi motorverziót használja, de csapattársa az újjal fejezi be a szezont

Forrás: AFP/2017 Getty Images/Clive Mason

"A komolyabb megbízhatósági bajok máshol jelentkeztek az erőforrásban. Természetesen nagyon óvatosan kell dolgoznunk, főleg a hibrid rendszerrel, az ERS-szel."

Ezzel emlékeztetett rá, hogy az idei évre kifejlesztett, kisebb tömegű és erősebb MGU-K-t (amely a fékezéskor felszabaduló energiát hasznosítja) előre nem látott gondok miatt csak jelentős késéssel tudták bevetni. Elárulta, hogy új benzinszállítójuk, a BP is frissíti a termékét.

A fanyalgásra is reagálnak

Abiteboul elmondta, hogy azért az említett három pilóta kaphatja meg a továbbfejlesztett motort, mert az ő autóikba eleve szükség volt egy újra, nem bírták volna ki az idény végéig az aktuális keretükkel. Hartley 25, Hülkenberg 20 helyes hátrasorolást fog kapni az időmérő után a készleten felüli egységek miatt.

A sportigazgató örül, hogy visszavághatnak a bírálóknak, akik a fejlesztéseket hiányolták. "Korábban téma volt, hogy fejlesztünk-e a szezon során vagy sem. Először Szocsi környékén javultunk, az elég jól látható volt. Most újabb lépéseket teszünk ennek érdekében - mondta. -

Kaptunk kritikákat, miután olyan hírek jelentek meg, hogy nem fogunk javítani az erőforráson."

A Renault üldözi a Mercedest

Forrás: AFP/Alexander Nemenov

"Azt hiszem, sokan nem fogják fel, milyen összetett folyamat a motorfejlesztés. Jó, hogy megmutathatjuk, hogy képesek vagyunk rá, és hisszük, hogy a következő idényben ledolgozhatjuk a hátrányunkat a legjobbakkal szemben."

A Renault azt tervezi, hogy jövőre végre valahára náluk is elérhető lesz az időmérőkön az a varázsüzemmód, melyet a Ferrari és a Mercedes pilótái régóta használhatnak.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK