Az üj üzemanyag is erősebbé tette a Red Bullt

Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Daniel Ricciardo, Red Bull
Red Bull's Dutch driver Max Verstappen (R) leaves the pit lane during the qualifying session of the Formula One Japanese Grand Prix at Suzuka on October 7, 2017. / AFP PHOTO / Toshifumi KITAMURA
Vágólapra másolva!
Az idei évtől választott beszállítójuk Szingapúrban adta oda nekik a továbbfejlesztett kenő- és üzemanyagot, ami erősebbé tette a Renault motorját.

A Red Bull jelentősen lefaragta, sőt, szinte el is tüntette a szezon korábbi részében meglévő lemaradását a Ferrarival és a Mercedesszel szemben. Két futammal ezelőtt, Malajziában Max Verstappen saját erőből, szerencse nélkül győzött, és Japánban sem nagy hátránnyal futott be a 2. helyen Lewis Hamilton mögött.

Az aerodinamikai fejlesztésekkel, valamint a Renault több kisebb motorfrissítésével sokat léptek előre, de Paul Monaghan, az istálló főmérnöke az Autosportnak azt mondta,

üzem- és kenőanyag beszállítójuk háttérmunkája is szerepet játszott a javulásban.

"Az Exxon Mobil termékei kimutathatóan javítottak a teljesítményünkön. Nagyjából egy rajtkockányival, vagy még többel léptünk előrébb 2016 novembere óta" - nyilatkozta.

A Red Bull olyan sokat fejlődött, hogy az idény végére beleszól a Ferrari és a Mercedes meccsébe Forrás: AFP/Toshifumi Kitamura

"A folyamatos fejlesztések előnyét az egész szezonban élvezhettük, és a Szingapúri Nagydíjon volt a legutóbbi frissítés, ahol bemutatkozott a legújabb Esso Synergy üzemanyag, ami javított a motor teljesítményén."

"Malajziában ez további járulékos hasznot eredményezett, egyértelműen javított a felszerelésünkön. Ez hozott győzelmet Max Szepangban. A szuzukai pálya érzékeny a motorerőre, és ha szorosabb lett volna a mezőny az időmérőn, a benzin biztosan egy-egy hellyel előrébb repítette volna az autóinkat."

Az Exxon Mobil motorsport részlegének menedzsere a mérésekre hivatkozva azt mondta,

az új üzemanyag 0,5%-os lóerőtöbbletet jelent az előző verzióhoz képest.

Legalább ekkora javulást tűztünk ki célnak, és ezt el is értük - jelentette ki David Tsurusaki. - Fél százaléknyi előrelépés csak kis lökés, de az, hogy ez az üzemanyagból származik, igen hasznos segítség a csapatnak." Már csak azért is, mert hiába az erős kasztni, a Renault lóerődeficitje továbbra is visszahúzza valamelyest az RB13-at.

A Exxon Mobil azt tervezi, hogy jövőre kettő helyett háromszor vagy négyszer frissíti a termékeit idény közben. A Red Bullnak tavaly még a Renault hagyományos partnere, a Total volt a beszállítója, de 2017-re mind ők, mind a gyári Renault váltott.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!