Vágólapra másolva!
Brendon Hartley még 2010-ben vált kegyvesztetté az utánpótlásképző programban, a jeéek szerint mégis neki van a legnagyobb esélye a Toro Rosso szabad ülésére az USA Nagydíjon. Ez lenne az első versenye a Forma-1-ben.

A Red Bull pilótanevelő programjában nem bánnak kesztyűs kézzel a felkarolt tehetségekkel, aki nem teljesít az elvárt módon, annak Helmut Markóék könyörtelenül búcsút intenek. Így járt még 2010-ben az új-zélandi Brendon Hartley is, aki két éven át a csapat tartalékpilótája lehetett, és összesen három tesztnapon vezethette a Red Bull, illetve a Toro Rosso F1-es autóját.

Úgy tűnik, hét évvel a szakítás után mégis pont neki van a legnagyobb esélye arra, hogy az USA Nagydíjon beülhessen a Toro Rosso gazdátlan autójába,

sőt, az Autosport információi szerint egy 2018-as szerződés sem lenne elképzelhetetlen számára, amennyiben helytáll. A szaklap úgy tudja, Franz Tost csapatfőnök nyitott egy olyan versenyző kipróbálására, aki még nem indult a Forma-1-ben.

Brendon Hartley az idén tagja volt a Porsche Le Mans-i győztes együttesének Forrás: DPPI/Florent Gooden

A Toro Rossónál azért adtak fel álláshirdetést, mert Carlos Sainznak végül már idén megengedték, hogy beüljön új csapata, a Renault autójába, Pierre Gasly pedig a Super Formula bajnoki címéért küzd az austini versennyel hétvégéjén, Japánban. A másik autóba alighanem visszatérhet a Gasly debütálása kedvéért félreállított Danyiil Kvjat.

Az ő csapattársa lehet a még mindig csak 27 éves Hartley, de ebbe bezavarhat, hogy a hosszú távú világbajnokságban (WEC) a Porsche versenyzője, amellyel a hétvégén a vb-címért száll harcba, miután az idei Le Mans-i 24 óráson már győzelmet aratott. A hírek szerint hamarosan aláírja a következő idénytől érvényes szerződését az IndyCar egyik istállójával.

Amennyiben nem sikerül a megállapodást tető alá hozni, a Toro Rosso egy másik korábbi pilótájával, a svájci Sébastien Buemivel állhat rajthoz az USA Nagydíjon.

Ő szintén a WEC-ben indul jelenleg, csak nem a Porsche, hanem a rivális Toyota pilótájaként.

Hartley számára nem okozna gondot az F1-es szuperlicensz kiváltása, mert az eredményeivel elegendő pontot szerzett hozzá. Korábban a Mercedes is alkalmazta őt, többnyire szimulátoros munkával, de 2012-ben egy tesztnapon vezethette az autójukat is.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!