Társoldalunk:

A Red Bull sejti, Verstappen miért szorongatta meg Hamiltont

2017.10.11. 11:48

A padlógázos szakaszok nagyobb aránya miatt maradtak le a Mercedestől és a Ferraritól a szuzukai időmérőn, mivel a futamon senki nem használ spéci motorüzemmódot, akkor felzárkózhattak. Az sem nekik kedvezett, hogy az idei autók gyorsabbak az elődeiknél a kanyarokban.

A Japán Nagydíjon megmaradt a szokott minta a Red Bull teljesítményében: az időmérőn a pilótáik nem tudtak versenyre kelni a Mercedesszel és a Ferrarival – bár a délelőtti balesete miatt lépéshátrányba kerülő Kimi Räikkönent és a hozzá hasonlóan váltócseréért büntetést kapó Valtteri Bottast megelőzték a rajtrácson –, a futamon azonban elérhetőnek tűnt számukra a győzelem. Legalábbis Max Verstappen számára, aki mindössze 1,2 másodperces hátrányban futott be Lewis Hamilton mögött.

A vasárnapi formajavulást Christian Horner a motorral, pontosabban annak beállításaival magyarázza.

Mi ugyanolyan üzemmódban használjuk a versenyen, mint az időmérőn. Ez jelentős különbség

- mondta a csapatfőnök, utalva arra, hogy a Ferrari, és különösen a Mercedes rendszeresen feljebb tudja tekerni a teljesítményt a Q3-ban. - A versenyen ők sem használhatják sokáig az erősebb motorüzemmódot."

Verstappen a Japán Nagydíj végén majdnem elkapta Hamiltont

Forrás: AFP/Roslan Rahman

Tetézte a szombati különbséget, hogy a megnövelt leszorítóerejű autókkal viszont, ahogy Silverstone-ban is, megmutatkozott az RB13 egyik hiányossága a legtempósabb kanyarokban.

"Ezen a pályán sokat számít a motorerő, mert a kör jelentős része padlógázos - magyarázta Horner. - Vegyük például a 130R kanyart. Közvetlen riválisainkhoz képest lemaradunk a kijáratánál, egyetlen kanyarban két tizedmásodpercet bukunk. Olyan, mint a 3-as kanyar Barcelonában vagy Oroszországban, amelyek különösen hátrányosak számunkra."

"Ezen a pályán (Szuzukában) az idén még nagyobb lett a padlógázos szakaszok aránya, főleg az első szektor végén, a két Degner kanyarból és a hajtűből kijövet, meg az utolsó szektorban. Látjuk, ez milyen fájdalmas - tette hozzá. - A GPS adatokból kiviláglik, hogy a kasztnink egész hétvégén erős volt, az rendben van."

A csapatfőnök elmondta, hogy a teljes körön meredekebb hátsó szárnnyal sem tudták ellensúlyozni a motorhátrányt, mert a kigyorsításoknál többet buktak volna, mint amennyit a kanyarokban nyerhetnének.

A Ferrari és a Mercedes ellenben megtehette, hogy az alapból magasabb végsebesség birtokában nagyobb leszorítóerőt pakoljon az autóira. Verstappen autóját egyébként nagyobbra, a 3. helyen célba érő Daniel Ricciardóét valamivel kisebb leszorítóerőre hangolták be.

A Renault azt tervezi, hogy a következő szezonban már az ő ügyfeleik is bevethetik a vetélytársak által használt speciális motorüzemmódot a kvalifikációkon.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!