Társoldalunk:

Ross Brawn átérzi a Ferrari fájdalmát

2017.10.10. 12:12

Az F1 technikai főnöke korábban a saját bőrén tapasztalta meg, milyen érzés sorozatos műszaki hibákkal szembesülni, így jól tudja, milyen lehet a hangulat korábbi csapatánál. Szerinte nem szabad elfeledkezniük arról, hogy rengeteget fejlődtek idén.

A Forma-1 ázsiai túrája porig rombolta a Ferrari világbajnoki álmait, holott a három pályán Sebastian Vettelnek alapból lett volna esélye lett visszaszerezni a vezetést a tabellán Lewis Hamiltontól, aki még Monzában vette át tőle az 1. helyet.

Brawn és Schumacher, aki a 2006-os Japán Nagydíjon egy motorhibával vesztette el a vb-tForrás: AFP/Damien Meyer

Szingapúrban az élről rajtolva benne volt a tömegkarambol előidézésében, Malajziában és Japánban viszont nem sokat tehetett a hátrányának csökkentése érdekében, mert sorozatban sújtották a műszaki hibák. Előbbi helyszínen annyi szerencséje volt, hogy csak az időmérője esett kútba, a futamon a 4. helyre felkapaszkodott, Japánban azonban néhány kör után ki kellett állnia az elromló gyújtógyertya miatt.

A hátránya így négy fordulóval a befejezés előtt 59 pontra nőtt.

A Forma-1 technikai főnöke, Ross Brawn korábban technikai igazgatóként pont a Ferrarit vezette sikerre az 1990-es és 2000-es évek közepe között, és tapasztalatból tudja, mit éreznek a Scuderiánál.

"Több csapatnál is átéltem hasonló megbízhatósági zűröket, így tudom, milyen fájdalmas látni, ahogy rengeteg ember kemény munkája egy pillanat alatt semmivé foszlik. Együtt érzek a Ferrarival ebben a nehéz időszakban. Hihetetlenül nagy rajtuk a nyomás, főleg otthon" - mondta az F1 hivatalos hírlevelében.

"Ilyenkor könnyű elcsüggedni, de a lényeg a higgadtság, és az, hogy mindenki a következő célokra összpontosítson."

Brawn irányítása alatt a Ferrari vált a megbízhatóság mintájává, bár a 2006-os világbajnoki csatát az utolsó előtti futamon pont egy motorhiba döntötte el Fernando Alonso javára Michael Schumacherrel szemben.

Vettel nem kesergett az újabb balszerencse miatt, és kiemelte, hogy a csapat mennyit fejlődött az idei évre. Brawn szintén úgy érzi, hogy erre kell koncentrálni.

A Ferrari a szezon végén elégedett lehet azzal, amit 2017-ben elért.

A hibrid korszakban a Mercedes először kapott valós kihívót a világbajnoki címért" - jelentette ki. - Elég rég volt, amikor a Ferrari utoljára ennyire ütőképesen szerepelt, és az elmúlt hetek problémái nem törlik ezt a tényt."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!