Lehetséges, hogy Sebastian Vettel visszatér a szezon elején használt kuplungkarhoz, és a Spanyol Nagydíj óta először ugyanazt a rajttechnikát használja majd, amit Kimi Räikkönen is. Vettel a győzelmébe kerülő, gyenge oroszországi rajt után váltotta le a szezon elejére kitalált megoldást, azóta nem egy, hanem két kuplungkart használt az induláshoz.
A Spanyol Nagydíj óta Vettel kormányának "fülein" mélyedések is voltak, a német pilóta szerint így jobban érezhette a felengedés mozdulatát a rajtnál, Malajziában mégis a régi változattal gyakorolt csütörtökön. Räikkönen kormányát használta, a bal kezén kesztyűt viselt, de azt is rendszeresen váltogatta, talán különböző varrású változatokkal próbálkozott.
Vettel rajtjai az idén nem sikerültek jól, a közvetlen ellenfelei általában jobban tudtak indulni nála, de a német pilóta általában ki tudta védekezni a helyzetet az 1-es kanyarnál. Szingapúrban nem így történt, ott hármas rajtbaleset részese volt, azért is, mert a 4. helyről csapattársa, Räikkönen nagyszerűen kapta el az indulás pillanatát.
Ez azonban elsősorban nem az eltérő kuplungkarok miatt volt,
hanem azért, mert Vettel a nedves pályán 2-es fokozatból rajtolt el, míg Räikkönen az 1-est választotta. A kormány kialakítására vonatkozó végső döntést a hétvégére legkésőbb az időmérő kezdetéig meg kell hozni, mert a parc fermé szabályok miatt az autó specifikációján az időmérő edzés után már nem lehet változtatni egy adott hétvégén.
A Ferrarit viszont szombaton valószínűleg nem Vettel kormánya aggasztja a leginkább, hanem az, hogy a harmadik szabadedzés és az időmérő között elővigyázatosságból motort cseréltek Vettel autójában, mert elektromos hibára gyanakodnak. Vettel néhány perccel a tréning vége előtt lelassított, és visszaaraszolt a bokszba, majd a Ferrarinál úgy döntöttek, csak motorcsere jöhet szóba.
Vettel végül az időmérőn sem tudott mért kört megtenni,
és csak az utolsó helyről indulhat a vasárnap zajló Malajziai Nagydíjon. A szingapúri nullázás után a Ferrari mindkét autóban sebességváltót is cserélt, de ez Kimi Räikkönen 2. rajthelyét nem befolyásolja, mivel kiesés esetén büntetlenül be lehet építeni új váltót az autókba.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!