Távozik a Forma-1 technikai főnöke

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Belga Nagydíj
Race start with 44 HAMILTON Lewis from Great Britain of team Mercedes GP and 05 VETTEL Sebastian from Germany of scuderia Ferrari ahead of the group during the Formula One Belgian Grand Prix at Circuit de Spa-Francorchamps on August 27, 2017 in Spa, Belgium. (Photo by Xavier Bonilla/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Marcin Budkowski 2014 óta vezette az FIA műszaki részlegét. Fényes jövőt jósolnak neki, a lemondása érdekes kérdéseket vet fel.

Brit sajtóértesülések szerint azonnali hatállyal lemondott az FIA Forma-1-es technikai részlegét irányító Marcin Budkowski, ami meglepetésnek számít, mert nagy jövőt jósoltak neki: Laurent Mekieshez hasonlóan ő is a szövetség szakembereinek új generációjához tartozott, amely majd átveszi a stafétabotot a versenyigazgatótól, Charlie Whitingtól, illetve a technikai küldöttől, Jo Bauertől.

A 40 éves, varsói születésű Budkowski 2014 októberében jelentős mérnöki tapasztalattal a zsebében érkezett az FIA-hoz.

Az F1-es pályafutását 2001-ben, a Prost Grand Prix-nél kezdte, majd 2002-ben csatlakozott a Ferrari CFD-részlegéhez. Később aerodinamikai vezető lett, mielőtt 2007 szeptemberében elhagyta a maranellói istállót, és átigazolt a McLarenhez, ahol 2012-ben már az aerodinamikai főnöki posztig vitte.

2014 májusában elhagyta a McLarent is, és fél évvel később csatlakozott az FIA-hoz, ott az idei szezon előtt nevezték ki az F1-es technikai részleg élére (a lenti képeken ebben a minőségében látható, amint ellenőrzést tart a Ferrarinál). Ez egy rendkívül érzékeny poszt, mivel a tulajdonosa hozzáférhet az autókkal és a motorokkal kapcsolatos szenzitív információkhoz, ráadásul a csapatok és a gyártók még a tervezett fejlesztésekről is kikérik az FIA álláspontját, ha kétségeik vannak a szabályosságukkal kapcsolatban.

Erre való tekintettel Budkowskit most három hónapig „kertészkedni" küldték, azaz ennyi ideig nem vállalhat munkát máshol.

Az elmúlt évek során bennfentesként szerzett ismeretei azonban így is bizonyára hasznosak lesznek a csapatok és a motorgyártók számára,

ezért érdekes lesz látni, hogy ha az F1-ben marad, hol köt ki. Nem tűnik túl merésznek a feltételezés, hogy azért hagyta ott jó karrierlehetőséggel kecsegtető állását az FIA-nél, mert valahonnan izgalmasabb ajánlatot kapott.