„Szerintem azok, akik nagyobb költségvetést engedhetnek meg maguknak, mindent meg fognak tenni azért, hogy ez így is maradjon, mert versenyelőnyt jelent nekik, ez azonban olyan, mintha kettővel több játékos lenne a focicsapatukban – mondta. – Olyan helyzetet kell teremtenünk, hogy mindenki ugyanakkora ütővel játsszon."
A csapatok egyébként az előző szezonban elért konstruktőri helyezésüktől függően is részesülnek a Forma-1 kereskedelmi bevételeiből, a pénzügyi mérlegük mégsem feltétlenül függ össze az eredményeikkel.
A Williams adózás előtti nyeresége például az idei üzleti év első felében a tavalyi 4,1-ről 10,1 millió brit fontra nőtt,
mert bár a 2015-ben elért 3. helyükön 2016-ban két helyet rontottak, így a konstruktőri kifizetésük csökkent, a Lance Stroll édesapjától befolyó szponzori támogatás ellensúlyozta ezt.
Brown felvetése ugyanakkor nem feltétlenül önzetlen, mert a Hondával való szakítás miatt a McLaren sok pénzt veszít, és az idén várhatóan csak 9. lesz a csapatok versenyében, ezért elképzelhető, hogy a költségplafonnal még a bónusz teljes vagy részleges megszüntetése esetén is jobban járna.