Az elmúlt három évben a McLaren és a Honda nyilvános kommunikációjában általában az volt a szereposztás, hogy a csapat bírálta a beszállítója teljesítményét és munkamódszereit, az pedig önkritikát gyakorolt, fogadkozott és javulást ígért. Úgy látszik, miután kiderült, hogy a következő idénytől a felek külön utakon folytatják, a McLaren a Renault-val, a Honda a Toro Rossóval lép frigyre, a motorgyártónál is bátrabban ejtenek el egy-egy csípős megjegyzést a sajtóban.
Maszasi Jamamoto, a Honda sportprogramjának általános igazgatója a vállalat honlapjának adott interjúban arról beszélt, hogy eddigi partnerük szerinte egy mamutcég, ami hátráltatta a projekt sikerességét.
"A közös munka során azt figyeltem meg, hogy a McLaren egy hatalmas, rendszerszemléletű cég.
Nyilvánvalóan nagyon erősek is pont emiatt, ugyanakkor nehezen fogadják be a változtatásokat"
- jelentette ki.
A Honda mérnökei nem szűkölködtek újító ötletekben, de a „nulla-méretű" motor, az axiális kompresszor vagy a hengersorok közé épített turbó koncepciója is megbukott. A McLaren azért bírálta a gyártót, mert makacsul minden nehézséget maga akart megoldani, és sokáig nem fogadtak el külső segítséget.
Jamamoto egy gasztronómiai hasonlattal a McLarent „kifinomult francia fogásnak" nevezte, míg a Toro Rossót „vidéki, házias, ízletes pörköltnek", amellyel bátran lehet kísérletezni.
Úgy véli, új csapatukkal gördülékenyebb lesz az együttműködés.
"Először is, Mr. (Franz) Tost nagyon jól ismeri Japánt. Ismeri a kultúráját, és eddig jól megértettük egymást - utalt arra, hogy a csapatfőnök korábban már élt a szigetországban. - A csapat fiatal és növekszik, ami a Honda számára nagyon fontos, mert így egyforma mentalitással és megközelítéssel dolgozhatunk."
A Honda és a Toro Rosso a 2020-ban kifutó motorszabály végéig állapodott meg egymással.
A cserét Fernando Alonso boldogan fogadta, akinél érezhetően betelt a pohár a Honda teljesítménye miatt. Bár még nem biztos, hogy marad a Renault-ra váltó McLarennél, amikor Szingapúrban arról kérdezték, mit érezne, ha ismét az élmezőnybe repítené az új felállás, azt felelte: "Újra rendet!"
"De úgy vélem, ezzel túl messzire tekintünk, mert még azt sem tudom, jövőre mit fogok csinálni - tette hozzá. - A célom az, ahogy mindig is mondtam, hogy dobogóra állhassak és győzelmekért harcolhassak. Szeretnék azon agyalni felvételeket tanulmányozásával, hogy mit fogunk csinálni a rajtnál, és esetleg támadni, az élen haladni a verseny első etapjában. Tizenhárom éven át csináltam így, úgyhogy minden visszatérne a rendes kerékvágásba."
A kétszeres világbajnok azt mondta, a héten ellátogat a csapat wokingi főhadiszállására, ahol a szimulátoros teendőkön kívül mérlegeli a lehetőségeit is.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!