Vágólapra másolva!
Szingapúrban a második kanyart levágó versenyzőknek kell megkerülnie egy műanyag táblát, ha nem akarnak büntetést kapni.

A pályák csibészes kiszélesítésével kapcsolatos hercehurca idén alábbhagyott, de azért voltak olyan helyszínek, ahol bizonyos kanyaroknál egyedi intézkedésekre volt szükség. Az FIA bejelentette, hogy a hétvégi Szingapúri Nagydíjon a célegyenes végi kanyarkombinációnál is ilyet fognak alkalmazni.

Jelenet a tavalyi Szingapúri Nagydíjról Forrás: Daimler AG/Daimler AG/Steve Etherington

A három, gyakorlatilag egymásba fonódó kanyarból álló szakaszon a versenyzők előszeretettel csippentik le a második ívet, hogy minél nagyobb lendületet tartsanak meg, ezért itt elhelyeznek egy műanyag táblát, amelyet jobbról meg kell kerülnie mindenkinek, aki levágja a jobbost, és csak ezután térhet vissza a pályára a balos visszafordítónál, annak a külső ívén. Hasonló megoldással igyekeztek elkerülni Barcelonában, Szocsiban és Montrealban is, hogy a kanyart levágó pilóták előnyt szerezzenek.

A csapatoknak eljutatott értesítőben Charlie Whiting versenyigazgató azt írta: "Akinek nem sikerül a pályán belül maradva bevennie a 2-es kanyart, illetve aki teljesen áthajt a narancssárga kerékvetőn jobbra, annak a piros-fehér hungarocell táblától jobbra kell tartania, és csak a 3-as kanyar külső ívén térhet vissza a pályára."

Az érintett szakaszon, az első két kanyarban egyébként újraaszfaltozták a burkolatot is, csakúgy, mint a 15-16-17-es kanyarnál, a hídon és az 5-ös kanyar után.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!