McLaren's Belgian driver Stoffel Vandoorne drives during the second practice session at the Autodromo Nazionale circuit in Monza on September 1, 2017 ahead of the Italian Formula One Grand Prix. / AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
Eddig a McLaren egyik pilótájának pontszerzési reményeit sem torpedózza meg hátrasorolás Szingapúrban: Vandoorne meghibásodott MGU-K egységében úgy cserélt tengelyt a Honda, hogy az nem von magával büntetést.
Különösebben nem kell ecsetelni, mennyire rájár a rúd a McLaren versenyzőire idén is a rajtbüntetések miatt. Miután Monzában kétszer is előjött nála valamilyen probléma az MGU-K-val, a fékenergiát hasznosító motorgenerátorral, Stoffel Vandoorne aggódhatott, hogy a hétvégén ismét benyel egy hátrasorolást, ami igen fájó lett volna, mivel
a McLarennek a szingapúri pálya kínálja az egyik legjobb pontszerzési esélyt a szezonban.
A fiatal belga versenyző azonban egyelőre fellélegezhet, mert a monzai futamon meghibásodott MGU-K egységben úgy tudták kicserélni a sérült tengelyt – amely a 800 kilométerre tervezett élettartamának csak alig negyedénél járt –, hogy ugyanolyan specifikációjút raktak bele, mint amilyen korábban volt, így nem jár érte büntetés.
Monzában először az időmérőn romlott el az említett elem, de akkor nem volt idő arra, hogy a probléma végére járjanak, ezért a Honda úgy döntött, vadonatúj motort szerelnek be az autóba. Mivel Fernando Alonsóhoz hasonlóan Vandoorne is bőven túllépte már az idényre engedélyezett keretet, ez rajtbüntetéssel járt.
A McLaren egyébként pont azzal a szándékkal vállalt be egy rakás büntetést Spában és Monzában, hogy ne borzolják ilyesmivel a versenyzőik idegeit Szingapúrban, ahol a motorerő kevéssé számít, így a Hungaroring után valószínűleg ismét a pontokért támadhatnak majd.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!