Társoldalunk:

Marketingsuliba küldik az F1-es házigazdákat

2017.09.07. 17:11

A sportág új kereskedelmi igazgatója nem elégedett a legtöbb promóter hatékonyságával, ezért tanácsokat fognak kapni, hogyan növeljék a versenyükre kilátogatók számát. A tekintélyes hagyományú Olasz Nagydíjon rekordnagyságú közönség gyűlt össze.

A Forma-1 új kereskedelmi igazgatója, Sean Bratches szerint a legtöbb nagydíj házigazdájának bőven lehetne javítani a marketingtevékenységén, mert úgy gondolja, legfeljebb negyedük végez minőségi munkát ezen a téren.

"Egy promóternek fel kell hívnia a figyelmet (az eseményére), ezért promóter, és szerintem jobban buzdítanunk kell őket erre.

Húsz promóterünk van, de közülük csak 4-5 csinálja ezt ténylegesen, a többiek autómániás csoportok vagy kormányok

- idézte őt az Autosport. - Igyekszünk mindegyikük munkáját a megfelelő színvonalra emelni. Monzát mintának tekinthetjük ebben."

Monzában rekordszámú néző volt a hivatalos adatok szerint

Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

A marketingguru mindezt azután jelentette ki, hogy az Olasz Nagydíjra a hivatalos adatok szerint minden eddiginél többen, 185 ezren látogattak ki a három nap folyamán. Az egy héttel korábbi belgiumi versenyen szintén emelkedett a nézőszám, 2016-hoz képest 11,8 százalékos növekedést jelent a 265 ezres érték.

Az F1 honlapja azt írta, ez minden idők legmagasabb nézőszáma volt egy világbajnoki futamon.

A tendenciát biztos segítette, hogy az idei évre megszűnt a Mercedes egyeduralma, és a Ferrarinak is van esélye a világbajnoki címre. Belgiumban a Max Verstappen iránti érdeklődésnek is kedvező hatása lehetett a nézőszám növekedésére, akinek a hazájában, a szomszédos Hollandiában nem rendeznek versenyt.

Bratchest lenyűgözte a monzai közönség, amelynek "lelkesedése, szenvedélye, energiája magával ragadó volt." Ezért nem csupán üzletileg, hanem személyes élményként is varázslatosnak nevezte a hétvégi nagydíjat.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!