A Red Bull vezére szerint a hajtáslánc-elemek számának korlátozása nem érte el a célját, vagyis a költségek csökkentését, ezért eleve értelmetlen, és még az idei világbajnokság kimenetelét is befolyásolhatja, amitől egyébként a Mercedesnél is tartanak.
„Azt gondolom, komolyan felül kell vizsgálni, hogy nincs-e jobb mód a gyártók illetve konstruktőrök megbüntetésére a rajtrács összekeverésénél, mert ez így még rosszabb lesz
– utalt vissza arra, hogy jövőre tovább csökkentik a hajtáslánc-elemek számát. – Nagy kár lenne, ha az idei vb-t a büntetések döntenék el."
Ez így fair?
Horner úgy véli, az lenne az ideális kompromisszum, ha a versenyzők öt motort használhatnának fel a szezon folyamán. A Force India operatív igazgatója, Otmar Szafnauer azonban nem ért egyet vele és Brawnnal: szerinte a rajtbüntetések megakadályozzák, hogy a gazdag csapatok nyakló nélkül szereljék be az új motorokat az autóikba, amitől a pénzbüntetés – ha az járna a cseréért – biztosan nem tartaná vissza őket.
Az csupán a kisebb alakulatokat sújtaná, tovább szélesítve a szakadékot az élmezőny és a középmezőny között.
„A régi időkben, amikor még nem volt megszabva, hogy a versenyzők hány motort használhatnak egy szezonban, akár minden hétvégére újat kaphattak. Ez rengeteg pénzbe került – emlékeztetett Szafnauer. – Jövőre már háromra csökken a motorok száma. Mivel érjük el, hogy valaki ne gondolkodjon úgy: nos, engem ez nem érdekel, megvan a pénzem hatra is?"
„Ennek az egyik módját jelenti a rajtbüntetés, mert elveszi a motivációt, hogy érdemes legyen többet költeni a motorokra. Ha találunk jobbat, támogatni fogom, de a szabályok születése idején ez tűnt a legjobb módszernek.
Szafnauer egyébként nem érti, mi a baj a jelenlegi rendszerrel, hiszen a versenyzést feldobja, ha megkeveredik a rajtrács, és nem feltétlenül a leggyorsabb autók indulnak elölről.
„Kit választottak a nap versenyzőjévé (Monzában)? Ricciardót – utalt a Red Bull pilótájára, aki a 16. helyről startolva lett 4. – És honnan indult? A rajtrács hátsó fertályából."