„A Q3 elején azért volt muszáj átváltanunk az esőgumikra, mert az interekkel egyszerűen nem tudtunk elég gyorsan menni ahhoz, hogy életet leheljünk beléjük. Így könnyű volt kicsúszni. Az extrém esőgumik ehhez képest óriási tapadást biztosítottak, a kigyorsítások alatt is jobban belekapaszkodtak a pályába."
Hamiltonnak vasárnap jó esélye nyílik rá, hogy átvegye a vezetést a világbajnokságban:
ha megnyeri a versenyt, Vettel pedig közvetlenül mögötte végez, ő kerül az élre a Szingapúri Nagydíj előtt, ahol inkább a Ferrarinak fog kedvezni a pálya, legalábbis a papírforma szerint. Pontegyenlőség esetén, több győzelmének köszönhetően Hamiltont rangsorolnák előre.
Bottas jócskán lemaradt
Bár a pénteki szabadedzéseken, száraz pályán ő tűnt a gyorsabbnak, a másik Mercedest vezető Valtteri Bottas az esőben nem tudta tartani a lépést Hamiltonnal, és a Q3-ban csak a 6. helyen végzett, ahonnan kettőt előrelép a rajtrácson a Red Bullok büntetése révén. A Q1-ben még 1. volt, és a Q2-t is közvetlenül a csapattársa mögött zárta,
a döntőben viszont két rövid etapot kellett megtennie, és úgy érezte, emiatt nem tudta bemelegíteni az esőgumikat, ami a siker kulcsa lett volna.
„Az időmérő jól indult számunkra, úgy tűnt, az autónk ütőképes az esőben, pedig aggódtunk, hogy a Ferrari és a Red Bull erősebb lehet nálunk – ismerte el. – A Q2-ben túl mélyen fékeztem bele az első kanyarba, de a legjobb köröm többi része egyforma volt Lewiséval. A Q3-ra aztán túl vizes lett a pálya, ezért muszáj volt átváltanunk a rendes esőgumikra."