Vágólapra másolva!
Monzában elmondta, hogy felemásan viszonyul a kérdéshez: a világbajnoki esélyeit növelné, ha a Mercedes mostantól rá koncentrálna, de ez a hozzáállás nem szimpatikus neki. Bottas úgy tudja, egyelőre nem fogják megkérni, hogy adja át a helyét.

A Mercedes sokak szerint elérkezett arra a pontra, amikor az egyéni vb-cím megnyerése érdekében fel kellene sorakoznia Lewis Hamilton mögé, a háttérbe szorítva Valtteri Bottast. Még a csapat ügyvezetői jogkör nélküli elnöke, Niki Lauda is így látja, míg Jacques Villeneuve-nek meggyőződése, hogy ezt a döntést még csak azért nem hozták meg, mert a finn versenyzőnek protekciója van a főnöknél, Toto Wolffnál, aki korábban a menedzsere volt.

A Mercedes az előző években kitartott a versenyzőinek a végsőkig egyenlő esélyeket biztosító filozófiája mellett, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy ezt könnyen megtehették, mert a csapaton kívülről senki nem fenyegette a világbajnoki győzelmüket. A Ferrari azonban az idén felzárkózott hozzájuk, és tizenkét forduló után még Sebastian Vettel áll az összetett élén.

Ha maximalizálni akarja az esélyeit, a Mercedesnek érdemes lenne Hamiltont támogatnia.

Miután ő az F1-es pályafutása során még soha nem volt ilyen kedvezményezett helyzetben, amikor deklaráltan elsőbbséget biztosítottak neki, és az évek alatt többször megjegyzést tett a Ferrarira amiatt, hogy ők az egyik versenyzőjüket favorizálják, Hamilton az Origo GPhírek kérdésére Monzában elismerte: nem tudja, milyen érzés lenne első számúnak lenni.

Hamiltonnalk egyelőre csak 34 pont az előnye Bottasszal szemben Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

„Szokatlan lenne – mondta elgondolkodva. – Alighanem mindannyiunknak megvolt a véleményünk arról, ahogy a Ferrari az évek során kezelte ezt a kérdést, de ettől függetlenül nyilvánvalóan így lettek az egyik legsikeresebb csapat. Néhány szezonban borzasztóan megnehezítette a dolgomat, hogy nem voltam olyan kényelmes helyzetben, mint a Ferrari versenyzői. Vb-címek is vesztek el az ilyen hozzáállás miatt."

„Nem tudom. Én az összes csapattal úgy szerződtem le, hogy csak egyenlő elbánást kértem, mert így minden rajtam múlt, de tudjuk, hogy ebben a sportban rengeteget számít az autó, a versenyzők lehetőségei korlátozottak. Sebastian most egy kicsit mindenképpen könnyebb helyzetben van, mint én.

Hamilton azt állította, ő nem vetette fel a Mercedesnél, hogy legyen része kiemelt elbánásban, mert erről nem az ő dolga dönteni. „Remélem, a főnökeink, Toto és Niki fogják tudni fogják, mikor jön el erre a legjobb pillanat a csapat érdekében – tette hozzá. – Úgy érzem, az idén minden szükséges támogatást megkaptam."

Bottas még nem áll készen erre

Két versennyel ezelőtt, a Magyar Nagydíjon még olyannyira egyenlőség volt a Mercedesnél, hogy Hamilton a célvonal előtt visszaadta a 3. helyet Bottasnak, aki korábban előreengedte őt, hátha meg tudja támadni az élen haladó Ferrarikat. Ezzel 3 értékes pontot vesztett. A finn azonban úgy érzi, korai lenne a csapattársa alá rendelni, hiszen csupán 34 ponttal van mögötte a tabellán.

– mutatott rá. – Remélem, soha nem kell megbirkóznom ezzel a problémával, mert alapvetően az saját kezemben van a sorsom: ha jól teljesítek, ha elég gyors vagyok, minden rendben lesz. Ha viszont lemaradok, a szezon későbbi részében kész leszek segíteni neki, amennyiben a csapat úgy dönt. Egyelőre nem szeretnék ezen rágódni, csak erre az egy hétvégére koncentrálok inkább. Most muszáj lesz jól mennem."

Bottas Belgiumban nagyon lassúnak tűnt, még Ricciardóval és Räikkönennel sem tudta tartani a lépést a végén Forrás: AFP/Dppi

Annál is inkább, hogy Bottasnak legutóbb, Belgiumban kínosan középszerű hétvégéje volt: az időmérőn fél másodperccel lemaradt Hamiltontól, a versenyen pedig csak 5. lett, miután az újraindításnál, a Safety Car-fázist követően Daniel Ricciardo és Kimi Räikkönen egyszerre megelőzte.

A szenvedése különösen látványos volt az utolsó etapban, amikor a lágy keverékű gumikon körönként 1,3 másodperccel bizonyult lassabbnak Hamiltonnál, holott a verseny közepén tartani tudta vele a lépést. Bár Bottas elismerte, hogy nincsenek egyértelmű válaszai a spái küszködésére, az Origo GPhírek-nek azt mondta, tulajdonképpen csak a Safety Car-fázis végén voltak igazi gondjai.

„A Safety Car mögött, az újraindításnál az volt a fő problémám, hogy nem tudtam bemelegíteni a gumikat, ezért az utolsó és az első kanyarban nagyon szenvedtem a kigyorsítással a körülöttem lévőkhöz képest – magyarázta. – Emiatt a hátsó egyenesben lendületet vesztettem, és a többiek azonnal rám estek. Utána egyszerűen beragadtam. Hiába igyekeztem, nem tudtam közelebbről követni őket, pedig a tempóm különben sokkal jobb lehetett volna.

Bottas több ilyen gyenge versenyt biztosan nem engedhet meg magának, különösen, hogy még szerződése sincs a Mercedesszel a következő idényre, bár valószínűleg meg fogják hosszabbítani. Egyelőre mindenesetre úgy tudja, nem kell Hamiltont segítenie. A kérdésre, hogy ha ő vezet, Hamilton a 2., Vettel pedig a 3. helyen halad mögötte, el kell-e engednie a csapattársát, határozott nemmel felelt. „Én így tudom" – jelentette ki.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!