Vágólapra másolva!
A Renault elismerte, hogy a McLaren megkereste őket motorszállítás ügyében, de szerintük nem tudják kiszolgálni a wokingi istállót. A Red Bull is pontosan így gondolja.

Továbbra is kérdéses, hogy milyen motorral folytatja a McLaren a Forma-1-ben, mert bár élő szerződésük van a Hondával, továbbra is elégedetlenek a japán gyártó munkájával, és alternatívákat keresnek. A céljuk a Mercedes, majd a Ferrari motorjának megszerzése lett volna, de mindkettő elutasította őket, és úgy tűnik, hogy így járnak a Renault-val is.

„Az a helyzet, hogy többéves szerződésünk van a Red Bull Racinggel és a Toro Rossóval – ismerte el Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing ügyvezetője. – Mi tényleg nyitottak vagyunk az egyeztetésekre, és megerősíthetem, hogy tárgyaltunk a McLarennel, de a szabályokban korlátozások vannak arra az esetre, ha háromnál több csapatot akarnánk ellátni.”

Hiába hozott megint új motort a Honda, eső kellene ahhoz, hogy a McLaren labdába rúghasson Forrás: DPPI/Florent Gooden

Abiteboul korábban nem vetette el, hogy négy csapat kiszolgálására is lenne kapacitásuk, de az FIA pénteki sajtótájékoztatóján azt mondta, nem lenne „életszerű azt hinni”, hogy a szolgáltatási színvonal fenntartása mellett négy háromnál több istállót be tudnak vállalni. „Nagyra értékeljük az együttműködésünket a Red Bull-lal, és ezt 2020-ig folytatnánk.”

Az első szabadedzés után Cristian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is kételkedett abban, hogy a Renault-nak lenne kapacitása egy negyedik csapat ellátására is, ráadásul a Sky Sportsnak ő is rámutatott, hogy a gyártónak engedélyre van szüksége az FIA-tól egy újabb istálló vállalására. „Nem tudom elképzelni, hogy belemennének valamibe, ami kiszorítaná a Hondát a Forma-1-ből.”

A Toro Rosso és a Honda is tagadta pénteken, hogy tárgyaltak egymással Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

Horner elárulta, hogy ők alapvetően nem szólhatnak bele abba, hogy a Renault kinek szállít motort, de amikor Ron Dennis megfúrta, hogy a Honda a Red Bullt is ellássa, ők is elhelyeztek akadályokat a szerződésükbe. „Végül is a Renault-n múlik, hogy kinek szállítanak, de szerintem most három a kapacitásuk felső határa.”

A McLaren döntése a motorral kapcsolatban Fernando Alonso jövőjét is befolyásolhatja, de ő azt mondja, nem érdekli, hogy melyik márka erőforrása lesz az autóban.

„Nem a motor a döntő tényező, hanem a teljesítmény fogja meghatározni, hogy mihez kezdek, valamint a jövő évi ajánlat feltételei – közölte. – A csapat megosztott velem mindent, és én is elmondtam nekik a véleményemet, ahogy ők is megtették ezt a különböző lépésekkel kapcsolatban” – kommentálta a motorral kapcsolatos kálváriát.

A Honda lekéste a Belga Nagydíjat

Az FIA pénteki sajtótájékoztatóján Haszegava Juszuke, a Honda F1-es programjának műszaki vezetője elismerte, hogy a Belga Nagydíjra elvitt, továbbfejlesztett erőforrásuk nem tartalmaz minden újítást, amit terveztek, mert nem készültek el mindennel.

„A 4-es változat bevetését terveztük, de kudarcot vallottunk, és nem tartottuk az ütemtervünket. Félúton járunk a fejlesztésben, ezért 3.5-nek vagy 3.6-nak hívjuk – mondta Haszegava. – Nehéz ezt összehasonlítani az előző motorral, mert eltérnek egymástól a pályák. Az adatok szempontjából jó előrelépést látunk itt a teljesítmény terén.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!