Vágólapra másolva!
A Toro Rosso visszalépése a Hondával folytatott tárgyalásoktól két fronton is nagy csapást jelent a McLarennek. Úgy tűnik, a mostani állapot a legjobb, amire jövőre is számíthatnak.

A Sauber után a Toro Rosso is úgy döntött, hogy nem kér jövőre a Honda erőforrásokból, miután a faenzai istálló nem tudott megállapodni az együttműködés anyagi feltételeiről. A McLarennél minden bizonnyal árgus szemekkel figyelték az egyeztetéseket, mert egy azonos motort használó versenytárs megjelenésétől függetlenül előnyös lehetett volna a számukra, ha a Toro Rosso is Hondára vált.

Amennyiben két csapat használná a japánok erőforrásait, megkétszereződne a futásteljesítmény, így könnyebb lenne kiszűrni a műszaki hibákat, de a Toro Rosso-Honda együttműködés azt is segítette volna, hogy kapacitás szabaduljon fel a Renault-nál, ami most három istállót szolgál ki motorokkal, és egy negyediket már nem nagyon akartak vállalni.

Marad a McLaren Honda? Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

Mark Hughes, a Motorsport Magazine szakírója azonban rámutatott, hogy Mercedes és a Ferrari után a Renault-nak sem hiányzik még egy csapat, ami ügyfélként, a saját motorjukkal legyőzheti a fejlődésre, és végül győzelemre törő gyári istállót, ezért a McLarennek nem igazán marad más választása, mint az idei feltételekkel kitartani a Honda mellett.

A pletykák szerint a prioritás a Mercedes erőforrások megszerzése volt,

és Hughes úgy tudja, Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatótanácsának elnöke hajlott is arra, hogy megszánja Mansour Ojjeh-t, a McLaren résztulajdonosát, de a Mercedes F1-es csapatának kisebbségi részvényesei, Toto Wolff és Niki Lauda meggyőzték őt arról, hogy álljon el a megállapodástól.

Nem valószínű, hogy újjáéled a McLaren-Mercedes együttműködés Forrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Carmen Jaspersen

Korábban olyan megdöbbentő forgatókönyvek is felmerültek, amelyek szerint a Ferrari, akár az Alfa Romeo márka neve alatt szállítana erőforrásokat közvetlen piaci konkurensüknek, a McLarennek, de Hughes úgy tudja, ez is gyorsan lekerült a napirendről, miután Maranellóban rájöttek, hogy milyen

kínos lenne, ha a Ferrarit egy McLaren-Alfa Romeo győzné le.

Így aztán maradt a Honda, ami műszakilag talán túl van a legrosszabb időszakán, de továbbra sem garantálható, hogy az anyacég hirtelen nem dönt a kiszállás mellett, ami motorszállító nélkül hagyná a McLarent. Ebben az esetben a három másik gyártó egyikét köteleznék az ellátás biztosítására, ami érdekes helyzetet teremtene, mert egyikük sem akar igazán erőforrást adni a McLarennek.

Nagy érvágás, hogy a Sauber és a Toro Rosso sem kért a Hondából Forrás: DPPI/Florent Gooden

A Honda mindenesetre egyelőre nem beszél kiszállásról, bár érdekes, hogy az F1-es programjuk (műszaki) vezetője, Haszegava Juszuke a RACER-nek elismerte, hogy nem ő, hanem a költségvetést kezelő Jamamoto Maszasi tárgyalt korábban a Sauberrel, ő mindössze a technikai igazgatóval, Jörg Zanderrel egyeztetett, és mindketten meglepődtek, hogy végül lefújták a közös munkát.

– mondta Haszegava. – Noha ez egy ügyfélprogram lett volna, és a fő tevékenységünknek nem nagyon árt, mégis arra számítottunk, hogy többet futtathatjuk majd a motorunkat. Több adathoz juthattunk volna, és összehasonlításokat készíthettünk volna. Ez nagy csalódás, ráadásul az előkészületeket is le kellett állítanunk, úgyhogy ez nagyon rosszul érintett minket.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!