Már idén megálmodhatják az új F1-es motorok koncepcióját

Forma-1, Red Bull
3086850 04/29/2017 Red Bull technical crew by a race car of driver Daniel Ricciardo during the third session of free races at the Russian stage of the Formula One World Championship. Alexey Kudenko/Sputnik
Vágólapra másolva!
Toto Wolff szerint az év végéig dűlőre juthat az összes érintett a 2021-től érvénybe lépő motorszabályok elveiről. Úgy véli, tévút lenne a nosztalgia miatt visszatérni a V8-as vagy V10-es specifikációhoz.

A 2014-es reformmal bevezetett motorok hétéves életciklusának pont most járunk a felénél, és már megkezdődtek az egyeztetések a következő, 2021-től hatályba lépő specifikáció előkészítéséről. Az eddigi két ülésen a jelenlegi és a potenciális új gyártókon kívül az FIA és a Liberty képviselői vitatták meg tapasztalataikat és jövőképüket.

"Eddig nagyon jól alakultak az egyeztetések, melyek során arról beszéltünk, mit akarunk megtartani a jelenlegi előírások közül. A fejlesztési költségeket kordában kell tartani, de maradnia kell a csúcs- és a hibrid technológiának. A tömeg-lóerő arányon javítanunk kell, ahogy a hangélményen is" - jelentette ki a Mercedest képviselő Toto Wolff.

Akár már idén egyezség születhet a következő generációs motorok felépítéséről Forrás: Sputnik/Alexey Kudenko

"Vizsgáljuk a tényezőket, hogyan lehetne ezeket elérni.

Eddig az formálódik, hogy maradnak a hathengeres motorok, de ikerturbókkal lesznek ellátva, ugyanakkor száműzik belőlük a kipufogó energiáját hasznosító MGU-H-t.

A nosztalgia félrevezetne

2014 óta rendszeresen visszatérő téma, hogy a nem jó akusztikájú, halk turbómotorok helyett újra szívókat kellene használni, nyolc vagy tíz hengerrel. Wolff ezt azonban elvi okokból rossz megoldásnak tartaná.

"Szilárd meggyőződésem, hogy az F1-nek a legmagasabb műszaki színvonalat, az innovációt, a teljesítményt kell képviselnie.

- mondta.

Nemrég a Williams veterán pilótája, Felipe Massa is megjegyezte, hogy alaptalanok a régi időket visszasíró sirámok.

Csata 1992-ből, zajosabb motorokkal Forrás: AFP/Derrick Ceyrac

A sportág új szakmai főnöke, a rangidős mérnök Ross Brawn úgy véli, a nosztalgiázó tömeg óhajára lehet olyan megoldást találni, amely nem ellenkezne a csúcstechnológia alapelvével.

"Sok rajongó vissza akar térni a hagyományos szívómotorokhoz, ezért fel kell tennünk a kérdést, hogy miért. Azért, mert azok nagyobb hatást gyakoroltak az emberekre a hangjuk és a magasabb fordulatszám miatt - mondta Brawn. - Készíthetünk hangosabb, nagyobb fordulaton pörgő hibrid erőforrást, ami kielégítheti őket? Az F1-es motorgyártók tudják, hogy ez kulcskérdés."

Ugyanakkor hangsúlyozta: a nézőket ki kell szolgálni, a Forma-1 nem válhat öncélú technológiai laboratóriummá.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!