A német versenyző úgy érzi, eddig a szabályok miatt sem tudta érvényre juttatni a tehetségét, mert mindenkinek a gumikkal és az üzemanyaggal spórolva kellett vezetnie. Az idén viszont az autók „sokkal gyorsabbak és szórakoztatóbbak lettek – mondta. – Csak a magam nevében beszélhetek, de én mindenképpen keményebben tudom nyomni velük a gázt, egy kicsit jobban kedveznek a vezetési stílusomnak az elmúlt évekhez képest."
Eddig folyton a saját határainkon belül kellett vezetnünk, nem feszegethettük a határainkat, amire az új autók végre lehetőséget adnak.
Simán el lehet merészkedni velük odáig, ez működik."
Bár az idén a korábbinál több kicsúszást lehet látni, mert a hátsó gumik tapadása hirtelen elveszhet, Hülkenberg nem érzi úgy, hogy nehezebb lett uralni az autókat. „Igen, egy kicsit idegesebbnek tűnnek. Elég sok versenyt láttam az idén, például a bakuit, ahol nagyon kevés lehetőség volt hibázni – ismerte el. – Szóval, ha valami félremegy, akkor nagyon félremegy. De én nem érzek túl nagy nehézséget vagy változást."
Hülkenberg csapata, a Renault az idén viszonylag szerénynek tűnő célt tűzött ki: a konstruktőri 5. hely megszerzését. Bár jelenleg a 8. helyen állnak, tulajdonképpen nincsenek túl messze ettől, mert
még az 5. helyezett Williams is csupán 15 ponttal van előttük a tabellán.
Hülkenberg – aki eddig egyedül jegyzi a Renault mind a 26 pontját, csapattársa, Jolyon Palmer ugyanis egyet sem szerzett – befoghatónak tartja a grove-i istállót, igaz, csak némi szerencsével. A Renault-t segítheti a Silverstone-ban bevetett új aerodinamikai csomag is, amely sokat lendített a csapat formáján.